آفتاب

استاندار سمنان: رسالت دانشجویان تولید علم و رصد مشکلات جامعه است

استاندار سمنان: رسالت دانشجویان تولید علم و رصد مشکلات جامعه است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، گفت: وظیفه اصلی دانشجویان تولید علم و رصد مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه به دور از تنش‌هاست.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در آئین گرامیداشت روز دانشجو در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی سمنان افزود: نباید با بی‌تدبیری و جریان‌سازی‌های تناقض آمیز آرامش دانشجویان و فضای علمی دانشگاه ها را برهم زد.
وی تاکید کرد: وحدت تشکل های اجتماعی در ارتقای سلامت جامعه و کاهش برخورد تنش‌زا میان جریان ها و احزاب سیاسی در جامعه تاثیرگذار است.
استاندار سمنان گفت: آزادی بیان و اندیشه از اصول تفکر است و نباید گروه و جریانی این آزادی های به حق را در دانشگاه ها از دانشجویان سلب کند.
وی گفت: استانداری سمنان آمادگی کامل برقراری امنیت برای برپایی جلسه های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی را در دانشگاه های استان سمنان دارد و محدود کردن دانشجو در دولت تدبیر و امید معنا ندارد.
خباز ادامه داد: آزادی عقیده، افزایش اشتغال برای جوانان و کاهش دغدغه های اقتصادی آنها برای تشکیل زندگی مشترک، از اصول برنامه‌های همیشگی دولت تدبیر و امید است.
وی اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی دولت تدبیر و امید برنامه های اقتصادی مهمی برای افزایش رونق اقتصادی و افزایش اشتغال جوانان در استان سمنان از اوایل فروردین 95 تاکنون آغاز شده است و به زودی مردم آثار این برنامه ها را در زندگی خود لمس خواهند کرد.
وی افزود: استانداری سمنان و مدیران دستگاه های اجرایی آمادگی کامل دارند در هر زمانی از سال به بیانات دانشجویان و فعالان اجتماعی توجه کنند و برای رفع مشکلات آنها و جامعه اقدام نمایند.
استاندار سمنان گفت: روز دانشجو تنها مختص به 16 آذر نیست بلکه همواره مسوولان کشوری به دلیل علم افزایی و تاثیر فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در جامعه، قدردان این قشر فرهیخته هستند.
در این نشست حسین غفاری دبیر هیات مذهبی حضرت ابوالفضل(ع)، محمدصفری نماینده تشکل اسلامی سیاسی و اندیشه، سعید عبادی دبیر کانون محیط زیست، امیر رضا کاشیان دبیر بسیج دانشجویی و امین یحیایی دبیر کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سمنان، مهم ترین مشکلات دانشجویان و مهم ترین مسایل اجتماعی و سیاسی جامعه را مطرح کردند.
استاندار سمنان امروز با حضور در گلزار شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان همچنین به مقام شهدای گمنام ادای احترام کرد.
در این آئین، لوح یاد بود جمعی از مسوولان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به محمدرضا خباز استاندار سمنان تقدیم شد.
7339/6103
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1569564

وبگردی