آفتاب

انجمن قلم آمریکا نامزدهای ۲۰۱۶ را معرفی کرد

انجمن قلم آمریکا نامزدهای ۲۰۱۶ را معرفی کرد

انجمن پن آمریکا فهرست اولیه نامزدهای سال ۲۰۱۶ خود را در هشت بخش منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت این انجمن، در حالی فهرست اولیه نامزدهای این جوایز که در مجموع ارزشی برابر ۲۰۰ هزار دلار دارند اعلام شده است که تا ماه مارس ، اسامی نامزدهای نهایی اعلام خواهد شد.

این جوایز با انتخاب برترین کتاب‌های داستانی، غیرداستانی، شعر، بیوگرافی، مقاله، ترجمه و ... از این آثار تقدیر می‌کند.

فینالیست‌های این جوایز دوم فوریه و برندگان در نخستین روز مارس ۲۰۱۷ معرفی می‌شوند. در عین حال اسامی برندگان جوایز اولین کتاب داستانی، هنر مقاله‌نویسی، کتاب علمی و جایزه پن/فیوژن به صورت زنده در مراسم جوایز ادبی پن در تاریخ ۱۱ آوریل در نیویورک معرفی خواهند شد.

فهرست جوایز پن شامل این بخش‌ها است:

- جایزه قلم رابرت دبلیو بینگام برای داستان اول به مبلغ ۲۵ هزار دلار؛ این بخش شامل مجموعه داستان کوتاه یا رمان می شود و در فهرست اولیه منتشر شده ۱۰ نویسنده نوقلم معرفی شده‌اند.

- جایزه قلم دیامون‌اشتاین -اشپیل‌فوگل برای هنر مقاله نویسی به مبلغ ۱۰ هزار دلار؛ این جایزه به کتاب شامل مجموع  مقاله در حوزه‌های مختلف تعلق می‌گیرد. در فهرست اولیه این بخش ۱۰ نامزد معرفی شده‌اند.

- جایزه قلم ویلسون برای نوشته‌های علمی ادبی به مبلغ ۱۰ هزار دلار؛ این جایزه به کتاب ادبی غیرداستانی که درباره موضوع فیزیک و یا علوم زیستی نوشته شده باشد تعلق می‌گیرد. در این بخش ۱۰ نفر نامزد شده‌اند.

- جایزه قلم اسپن برای ادبیات ورزشی به مبلغ ۵ هزار دلار؛ برای حمایت از کتاب‌های غیرداستانی در زمینه ورزش. در این بخش ۱۰ نفر نامزد شده اند.

- جایزه قلم اوپن بوک به مبلغ ۵ هزار دلار؛ برای اثری ادبی به طول یک کتاب چاپ رنگی. در این بخش ۱۰ نفر نامزد شده‌اند.

- جایزه قلم ژاکلیم بوگارد ولد برای بیوگرافی به ارزش ۵ هزاردلار؛ در این بخش ۱۰ نامزد معرفی شده‌اند. در این بخش کتاب‌هایی درباره زندگی چهره‌های مشهور از جمله میشل اوباما، دختر استالین، فرانک سیناترا و جان لوکریه جای دارند.

- جایزه قلم ترجمه نثر به ارزش ۳ هزار دلار؛ در این بخش ترجمه آثاری به انگلیسی از زبان پرتغالی، عبری، روسی، کره‌ای، چک، فرانسوی، بلغاری و ایتالیایی  جای دارند.

- جایزه قلم ترجمه شعر به ارزش ۳ هزار دلار؛ ۱۰ نامزد معرفی شده‌اند.

علاوه بر جوایز یاد شده جایزه قلم سال بلو برای دستاوردهای داستان آمریکایی به ارزش ۲۵ هزار دلار، جایزه قلم بلوواتر برای داستان اجتماعی به ارزش ۲۵ هزار دلار و جایزه قلم نویسندگان به ارزش ۱۰ هزار دلار برای نویسنده جوان نوقلم نیز به طور جداگانه هر سال در این مراسم معرفی می‌شوند.

کد N1569405

وبگردی