آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

ارتقاء سطح علمی دانشگاه ها دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است

ارتقاء سطح علمی دانشگاه ها دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ارتقاء سطح علمی دانشگاه و دیگر مراکز علمی کشور مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه های استان مرکزی در محل دفتر امام جمعه اراک، افزود: بر اساس فرمایش معظم له شتاب علمی کشور باید مسیر اصلی خود را بپیماید و این مهم نباید دستخوش سیاست زدگی و یا حواشی جناحی شود.
وی ادامه داد: هر گونه ایده و نظریه پردازی که با هدف تغییر مسیر علم، پژوهش، تحقیق و فناوری کشور از سوی هر جناحی سازماندهی و تدوین شود باید از سوی مسئولان و دستگاه های نظارتی در نطفه خفه شده و با متخلفان با جدیت هر چه تمامتر برخورد شود.
امام جمعه اراک، سرانه مطالعه در دانشگاه ها به خصوص بین اساتید را بسیار ناچیز ارزیابی کرد و گفت: استادان دانشگاه ها باید با تقویت بنیه علمی خود بتوانند دانشجویان را هم به لحاظ رشته های تحصیلی تخصصی و هم به لحاظ معنویت و تقوا پشتیبانی کنند.
وی، رعایت اصول اخلاقی و سطح بالای علم در دانشگاه ها را زمینه ساز تعالی جامعه عنوان کرد و گفت: در صورت برخورداری از چنین مراکز علمی می توان پله های ترقی را در کوتاهترین زمان ممکن یکی پس از دیگری طی کرد و جامعه ایران اسلامی را به بالاترین جایگاه توسعه علمی و معنویت رساند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت را پیش نیاز توسعه اقتصادی دانست و گفت: درحالی که چرخه علم وفناوری، مبنای بسیاری از موضوعات جامعه است، راهبری مسیر توسعه استان مرکزی نیز با مشارکت و تعامل همه جانبه جامعه دانشگاهی و صنعتی امکانپذیر است.
وی اضافه کرد: استان مرکزی با داشتن ظرفیت های بسیار زیاد صنعتی و دانشگاهی، باید از این قابلیت ها در کاهش بیکاری و افزایش رونق اقتصادی به نحو مطلوب بهره برداری کند.
امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود به نقش دانشجویان در کنترل انواع آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: این قشر از جامعه باید تمام توان علمی و فرهنگی خود را در راستای آگاه سازی اجتماعی در زمینه آسیب های اجتماعی به کار بگیرند.
وی، نرخ پایین زاد و ولد، آمار پایین ازدواج، هجمه های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی از طریق ماهواره، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را از دیگر مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: دانشجویان باید با تشکیل کارگروه های تخصصی نسبت به حل این مشکلات به صورت علمی و پژوهشی اقدام کنند.
16 آذر به یاد سه دانشجو که به هنگام اعتراض به حضور ریچارد نیکسون رئیس جمهوری وقت آمریکا در ایران در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، به عنوان روز دانشجو نامیده شده است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی**انتشار دهنده:مژگان حیدری*
کد N1569361

وبگردی