آفتاب

برگزاری کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با رویکرد درمان پارکینسون وصرع

برگزاری کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با رویکرد درمان پارکینسون وصرع

تهران-ایرنا-پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی باحضور بیش از 2 هزار شرکت کننده داخلی و خارجی و با رویکرد نقش علوم اعصاب در درمان بیماری هایی همچون پارکینسون، صرع و بیماران قطع نخاعی و حوزه های مرتبط با دقت، حافظه و یادگیری برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، رییس پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی اظهار کرد: این کنگره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب ایران و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی از 17 تا 19 آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.
دکتر محمد تقی جغتایی این کنگره را فرصتی برای تبادل علمی دانشمندان و محققان داخل و خارج در حوزه علوم اعصاب دانست و افزود: پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی حوزه های مختلفی همچون نقشه برداری مغز، توانبخشی شناختی و سلول های عصبی را پوشش می دهد.
مسئول بخش آموزش ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری، تصریح کرد: شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف همچون انگلستان، آلمان، چین، فرانسه، کانادا و ترکیه در آن حضور دارند. کنگره دارای دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی است که در بخش دانشجویی سمینار دانشجویی علوم اعصاب با حمایت ستاد علوم شناختی برگزار می‌شود.
رئیس پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با اشاره به اینکه در زمان برگزاری کنگره بیش از 600 مقاله همزمان در هفت سالن توسط محققان در آن ارائه می‌شود ،افزود: حوزه مغز و شناخت از حوزه‌های مهم و دارای اولویت برای کشورها است که در کشور ما نیز سرمایه گذاری‌های بسیاری روی این حوزه شده که حمایت های ستاد توسعه علوم شناختی از این حوزه نیز خود بیانگر این موضوع است.
علمی**1023**1440
دریافت کننده:ابوالقاسم تیموری**انتشار: گلشن
کد N1569344

وبگردی