آفتاب

موافقت بانک صنعتی و تجاری چین با سرمایه گذاری در طرح پتروشیمی مهران

موافقت بانک صنعتی و تجاری چین با سرمایه گذاری در طرح پتروشیمی مهران

ایلام - ایرنا - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام از موافقت بانک صنعتی و تجاری چین برای سرمایه گذاری در طرح پتروشیمی مهران و مشارکت با شرکت پترو سامان زاگرس خبر داد.

حیدر نعمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بانک صنعتی و تجاری چین ICBC در خصوص فاینانس طرح و تمدید و تغییر خوراک پتروشیمی مهران توسط وزارت نفت موافقت نامه صادر کرد که با توجه به پیگیری های به عمل آمده امیدواریم هر چه سریعتر وارد مرحله اجرایی شود.
وی افزود: مجوز مجتمع پتروشیمی مهران در دی سال 94 به نام شرکت پتروسامان زاگرس صادر شد و سرمایه مورد نیاز این طرح بیش از 41 هزار میلیارد ریال برآورد شده که با توجه به تفاهم نامه منعقده بانک صنعتی و تجاری چین با سهم 85 درصدی قرار است در این طرح مشارکت کند.
نعمتی تاکید کرد: 15 درصد مابقی سهم اجرایی این طرح را سهامداران شرکت پترو سامان زاگرس تامین خواهند کرد و موافقت نامه در قالب تمایل نامه با بانک چینی به منظور راه اندازی طرح به امضا رسیده و صادر شده است.
وی گفت: مجتمع پتروشیمی مهران با هدف تبدیل گاز به pp و پنج فرآورده جانبی دیگر شامل بنزین، اکریلونیتریل، اسید اکریلیک، اکسید پروپیلن، الکل دوایتل هگزانول احداث می شود.
به گفته وی، جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده از منابع عظیم گاز استان ایلام و از همه مهمتر تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل از نتایج و اثرهای ارزشمند اجرای این طرح است.
نعمتی توسعه بخش پتروشیمی و استفاده از منابع و ذخایر خدادادی استان ایلام و همچنین ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را از دیگر اهداف راه اندازی این طرح اعلام کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که در صورت راه اندازی مجتمع پتروشیمی مهران زمینه اشتغال برای بیش از یک ‌هزار نفر فراهم شود و از نظر ایجاد و تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی استان ایلام به موقعیت مناسبی دست می یابد.
بانک صنعتی و تجاری چین( ICBC) با سرمایه 160 میلیارد دلار یکی از بزرگترین بانک های این کشور است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9002
کد N1569206

وبگردی