آفتاب
روحانی در دانشگاه تهران:

زیبایی دانشگاه با زبان گویا و نقاد است/ انقلابی پشیمان نمی‌شناسم

زیبایی دانشگاه با زبان گویا و نقاد است/ انقلابی پشیمان نمی‌شناسم

رییس جمهور گفت: زیبایی دانشگاه با زبان باز، گویا و نقاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی که به مناسبت روز دانشجو در جمع تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه تهران حضور یافت، با اهدای سلام و درود بر امام خمینی(ره) مرحوم طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی، مهندس بازرگان، علی شریعتی و شهدای بزرگی چون باهنر، همت‌، باکری، باقری و همه آنهایی که از دانشگاه و از دانشگاه تهران در مسیر مبارزه ایستادگی و مقاومت کردند، گفت: باید از دانشجویانی نیز که در این سه و ساال و نیم از دولت تدبیر وامید حمایت کردند.

رییس جمهور گفت: ما در جایی توانستیم دستاوردی کسب کنیم که همه با هم بوده‌ایم و دست به دست هم داد‌ه‌ایم. اجماع همواره کارساز بود و گره‌ها را از پیش روی ما باز کرده است.

وی با اشاره به سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این مراسم گفت: همه سخنان امروز که طیف‌های مختلف دانشجویی با لحن‌های مختلف بیان کردند،  زیبا بود از دانشگاه همین توقع وجود دارد. زیبایی دانشگاه با زبان باز، گویا و نقاد است. ما روزی مثل شما دانشجوی همین دانشگاه بودیم و حرکت‌های انقلابی از دانشکده فنی شروع میشد و بعد دانشکده حقوق بود و بعد مابقی دانشکده‌ها این مسیر را ادامه می‌دادند. آن روزی که سراسر دانشگاه تدیل می‌شد به شعار علیه استبداد و استمعار چقد باعطمت بود. دانشگاه همانند حوزه‌های علمیه همواره پیشتاز بوده است.

روحانی با بیان اینکه دانشگاه‌ها  وحوزه‌های علمیه حق بزرگی بر گردن ما دارند، ادامه داد: انقلاب به سادگی به دست نیامده است. من به یاد ندارم  که هیچ انقلابی بزرگی که از سال 41 در کنار هم و پشت امام ایستاده و مبارزه کردند و انقلاب را پیروز و استقرار کردند و بعد در مقابل متجاوزان و تحریم ایستادگی کردند از انقلاب پشیمان شده باشد و من انقلابی پشیمان را نمی‌شناسم.

انقلاب، انقلاب اسلامی فخر ما است. همهانطور که به ایران عزیز افتخار کردیم.

ادامه دارد

کد N1569167

وبگردی