آفتاب

تولید 75هزارمگاوات برق در 10 سال آینده با انرژی های تجدیدپذیر

تولید 75هزارمگاوات برق در 10 سال آینده با انرژی های تجدیدپذیر

تهران-ایرنا-معاون وزیر نیرو درامور برق و انرژی گفت:تلاش می کنیم در 10 سال آینده 75 هزارمگاوات برق با استفاده ازانرژی های تجدیدپذیر تولید کنیم.

هوشنگ فلاحتیان روزسه شنبه در نخستین کنفرانس انرژی های تجدیدپذیر درهتل اسپیناس تهران افزود:هم اکنون 95 درصد برق کشورازسوخت های فسیلی و فقط 5 درصد ازطریق سدها تامین می شود؛این مقداربا توجه به آلودگی سوخت های فسیلی و محدودیت های بین المللی، مناسب کشورنیست و باید به سمت تولید نیروی برق با استفاده ازانرژی های تجدیدپذیر حرکت کنیم.
وی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسب کشور فعالیت های بسیاری برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در کشور انجام می شود که امیدواریم در زمان کوتاه تری به اهداف تعریف شده برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر درتولید برق برسیم.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز دراین کنفرانس گفت:تولید مقالات علمی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر درکشورما همگون نیست و فاصله بسیاری دارد.
علی وطنی با اشاره به قوانین وضع شده برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و تاسیس صندوق نوآوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان اظهار امیدواری کرد که بتوان در زمان کوتاه تری از انرژی های تجدیدپذیر برای تولید برق استفاده کرد.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 800 شرکت دانش بنیان داریم و بخش عمده ای از آنها در حوزه انرژی های تجدیدپذیر فعال هستند، گفت:دولت مصمم است با حمایت ازاین شرکت ها اقتصاد جدیدی را بنیان گذارد که جای خام فروشی نفت را بگیرد.
وطنی افزود:دولت تصمیم دارد سهم فروش نفت را به 20 درصد برساند اقتصاد باید مبتنی برنفت نبوده بلکه باید متکی به آن باشد.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد که شرکت های دانش بنیان نقش راهبردی دراقتصاد دانش بنیان دارند و ایران آماده همکاری با شرکت های خارجی برای استفاده از ظرفیت انرژی های تجدپذیر ایران و انتقال فناوری آن است.
علمی**1293**2038**
خبرنگار: محمد طاهری** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/
کد N1569153

وبگردی