آفتاب
خبر در نامه‌ای به استانداران سه استان صورت گرفت

معاون رئیس‌جمهور بر حفظ حریم «لوت» تاکید کرد

معاون رئیس‌جمهور بر حفظ حریم «لوت» تاکید کرد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌هایی جداگانه به استاندارهای سه استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان درخصوص ...

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نامه‌هایی جداگانه به استاندارهای سه استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان درخصوص حفاظت از حریم بیابان لوت هشدار داد و خواستار توجه به ضوابط حریم این اثر طبیعی شد.

 

به گزارش میراث آریا، زهرا احمدی‌پور در بخشی از این نامه آورده است:‌ «در اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مصوب دی‌ماه 1382 و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب 4مرداد 1384 هیات وزیران، نقشه محدوده عرصه حریم و ضوابط حفاظتی مربوط به میراث طبیعی «بیابان لوت»، محدوده حریم اثر مذکور تحت نظارت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی جرم محسوب می‌شود و مرتکب، مشمول مجازات‌های قانونی خواهد بود.» معاون رئیس‌جمهور در نامه خود از استانداران استان‌های دربرگیرنده بیابان لوت خواسته است مراتب را جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسوولان ذی‌ربط در استان ابلاغ و نتیجه را به سازمان میراث فرهنگی اعلام کنند.

براساس این نامه، محدوه عرصه حریم بیابان لوت در استان خراسان جنوبی، شهرستان نهبندان، بخش مرکزی، دهستان نه و روستاهای دهسلم، چاه داشی و حیدر آباد؛ محدوده عرصه حریم این اثر طبیعی در استان کرمان بخش شهداد، دهستان تکاب، روستاهای شفیع آباد و ده سیف؛ و محدوده حریم بیابان لوت در استان سیستان و بلوچستان شهرستان زاهدان، بخش نصرت‌آباد، دهستان نصرت آباد و روستای گراغه می‌باشد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، بیایان لوت تیرماه سال‌جاری به‌عنوان اولین اثر میراث طبیعی ایران در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید و از این رو لزوم حفاظت از آن، بیشتر شده است.

کد N1568791

وبگردی