آفتاب

رهامی: روحانی گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات سال 96است

رهامی: روحانی گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات سال 96است

ایرنا نوشت: عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها از دولت روحانی به عنوان دولتی موفق یاد کرد و گفت: در شرایط فعلی دکتر روحانی بهترین گزینه برای ادامه این روند است و اصلاح طلبان هم از او در انتخابات سال 96 حمایت می کنند.

 حجت الاسلام محسن رهامی دوشنبه شب در نشست دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با عنوان جنبش دانشجویی و رسالت آن به موضوع برجام و تمدید تحریم ها از سوی دولت آمریکا اشاره کرد و افزود: تمدید این تحریم ها ربطی به دولت روحانی و برجام ندارد چرا که برجام یک قرارداد بین المللی است و 6 کشور دیگر پایبند این قرارداد هستند.
او با اعلام این که برجام منجر به رفع برخی از مشکلات کشور شد و گفت: ایران در سال های 91 و 92 در معرض حمله هوایی بود و پرونده ما ذیل منشور سازمان ملل بود و هر کشوری که پرونده اش به این مرحله رسیده بود، مورد حمله قرار گرفت که برجام خطر حمله به کشور را برطرف کرد.
استاد دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود گریزی به آغاز جنبش دانشجویی در ایران زد و گفت: نقطه عطف جنبش دانشجویی ایران به 16 آذر سال 1332 بر می گردد که در آن دانشجویان به سفر نیکسون معاون رییس جمهوری آمریکا به ایران واکنش نشان دادند و این نقطه آغاز درگیری دانشجویان با ماموران حکومتی شد.
حجت الاسلام رهامی، ماهیت جنبش دانشجویی را ضد استبدادی بودن آن دانست و افزود: دانشجو آیینه ملت است و به عنوان نبض جامعه باید همیشه بیدار و آگاه باشد.
وی استقلال طلبی و استقلال خواهی را از دیگر ویژگی های جنبش دانشجویی در ایران دانست و از دانشجویان خواست برای عدالت خواهی و توسعه جامعه تلاش بیشتری کنند و با جدیت و پشتکار برای رسیدن به آرمان خود بکوشند.
رهامی با اشاره به اینکه از همه نهادهایی که در قانون اساسی آمده ، حمایت می کنیم، گفت: این حمایت ها به معنی نقد نکردن نیست بلکه باید همه کسانی که در قدرت هستند مورد نقد قرار گیرند.
وی نقد مسوولان کشور را مخالفت با اسلام و انقلاب و نظام ندانست و گفت: اگر در محیط دانشگاه از مسوولی نقد می شود برای بهبود شرایط کشور و جامعه است.
وی تاکید کرد، قانون اساسی کشورمان ظرفیت بالایی دارد که باید از آن برای رسیدن به توسعه استفاده کرد و با همین قانون و ارکان نظام می توان به توسعه رسید.
او اداره کشور را نیاز به داشتن سعه صدر دانست و گفت: باید انتقادها را به کار کارشناسی در جهت رساندن کشور به توسعه تبدیل کنیم.
وی یادآور شد که برای انتخابات شورای شهر در سال آینده افراد کارشناس را انتخاب کرد تا مشکلات را بررسی و برطرف کنند.
وی تاکید کرد که مردم باید از طریق صندوق های رای مشکلات خود را پیگیری و برطرف کنند.
او که به پرسش های دانشجویان نیز پاسخ می داد از دانشجویان خواست به امنیتی شدن فضای دانشگاه ها دامن نزنند چرا که اصلاحات در فضای فرهنگی و اجتماعی رشد می کند نه در فضای امنیتی.
23213

کد N1568730

وبگردی