آفتاب
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام:

احداث فاز یک شهر بزرگ فناوری اطلاعات پایان یافته و فاز 2 آن آغاز شده است

احداث فاز یک شهر بزرگ فناوری اطلاعات پایان یافته و فاز 2 آن آغاز شده است

کرج - ایرنا - مدیر عامل منطقه ویژه اقتصاد و فرودگاه پیام در استان البرز گفت که پروژه شهر آی.سی.تی با حضور مشاوران در این مجموعه اجرایی شده که اکنون فاز یک آن آماده است و فاز 2 نیز آغاز شده که محلی برای حضور شرکت های بین المللی و مطابق با استانداردهای جهانی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سعید زرندی در نشست هم اندیشی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بخش خصوصی شامگاه دوشنبه در محل مجموعه پیام برگزار شد، به برنامه های آینده مجموعه پیام اشاره کرد و گفت: در توسعه زیر ساخت ها و به طور خاص استقرار واحدهای حوزه آی.سی.تی داخلی و بین المللی در این منطقه اهتمام ویژه ای وجود دارد.
زرندی خاطرنشان کرد: همچنین طرح بزرگ کریدور فناوری اطلاعات در مجموعه وزراتخانه طراحی شده و بخش توسعه صنعت آی.سی.تی در مجموعه پیام محقق می شود.
وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تنها منطقه ویژه ای محسوب می شود که زیر نظر وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور فعالیت می کند.
مدیرعامل منطقه ویژه ای اقتصادی پیام ادامه داد: فرودگاه پیام تنها فرودگاه دارای مجوز کارگو در کشور است و در این مجموعه توسعه صنعت و گمرکات هوایی و زمینی وجود دارد.
زرندی با اشاره به اینکه 3600 هکتار از مجموعه پیام منطقه ویژه اقتصادی محسوب می شود، گفت: در حوزه صنعت و آی.سی.تی به جرات می توان ادعا کرد که جذاب ترین منطقه برای سرمایه گذاری در کشور مجموعه پیام است.
وی افزود: نزدیکی به راه آهن، امکان حمل و نقل هوایی از ویژگی های پیام بوده چراکه تنها منطقه ویژه ای دارای فرودگاه است همچنین مراکز علمی و دانشگاهی در این مجموعه وجود دارد.
این مسئول خاطر نشان کرد: اکنون 3 فاز شهرک صنعتی شکل گرفته که فاز نخست 40 هکتار بوده و در سه سال اخیر رشد خوبی در زیر ساخت ها وجود داشته و 56 هکتار از فاز دو نیز آماده استقرار صنایع شده است.
وی گفت: زمانی که در مکانی گمرک وجود داشته باشد موضوع انبارهای اختصاصی و عمومی در کنار هم مطرح است چراکه واردات مختلفی صورت می گیرد و در مصوباتی که از دولت گرفته شده تجهیز این مجموعه به پایانه صادراتی در دستور کار است.
زرندی با اشاره به مزایای مناطق ویژه اقتصادی افزود: این مجموعه امکان مناسبی فراهم است چراکه از شارژ گمرک و متروکه شدن کالاها معاف شده و بسیار فضای مناسبی برای فعالان امر تجارت مهیا است.
وی اضافه کرد: در حوزه گمرک اقداماتی صورت گرفته که درصدد استقرار گمرک تحصصی ایران در مجموعه پیام هستیم، همچنین معافیت هایی در حال طراحی است که برای شرکت های آی.سی.تی امتیازات ویژه ای در نظر گرفته شود.
در این نشست فعالان بخش خصوصی موانع، مشکلات و پیشنهادات خود را با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کردند.
1535/6155خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1568646

وبگردی