آفتاب
وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

سبک زندگی ایرانی ها نیازمند اصلاح است

سبک زندگی ایرانی ها نیازمند اصلاح است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصلی ترین مسئله مربوط به سبک زندگی در حال حاضر در جامعه ایران، اصلاح شیوه های هنجاری، رفتاری و تعاملی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز دوشنبه ۱۵ آذر در حاشیه آئین اختتامیه نخستین همایش ملی سبک زندگی که در هتل لاله در تهران برگزار شد، موضوع سبک زندگی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ما ذیل تحولات جامعه ایران در ۴ دهه گذشته همواره با این موضوع دست به گریبان بوده ایم و مقام معظم رهبری هم طی چند صحبت و سخنرانی مسئولان و همچنین آحاد جامعه را به صورتی جدی به این مسئله توجه و تذکر داده اند.

شورای فرهنگ عمومی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی چند سال گذشته به صورت جدی به مسئله سبک زندگی پرداخته است و از دی ماه سال گذشته برگزاری همایش ملی سبک زندگی ایرانی – اسلامی را در دستور کار خودش قرار داده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به دعوت این شورا از تمامی نخبگان در سراسر کشور برای مشارکت در همایش یاد شده به حضور نمایندگان ولی فقیه در چند استان و همچنین استانداران تهران، ایلام، قم و خراسان شمالی در این همایش دو روزه اشاره کرد و گفت: این عزیزان در دو روز گذشته در سطوح مختلف و به صورت فعال با این مسئله برخورد کردند.

صالحی امیری با یادآوری حضور رئیس مجلس و وزرای کشور و ورزش و جوانان در همایش سبک زندگی گفت: اصلی ترین مسئله مربوط به ترویج سبک زندگی، اصلاح شیوه های هنجاری، رفتار و تعاملی در جامعه است؛ از سبک مصرف خوراک و پوشاک گرفته تا تعامل و گفتگو که همگی نیازمند طراحی الگو و اصلاح شیوه های فعلی هستند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمترین کانونهای اصلاح این الگوها در حوزه سبک زندگی، خانواده، آموزش و پرورش، نخبگان، روحانیت و مسئولان حوزه فرهنگ هستند.

کد N1568623

وبگردی