آفتاب

هرکسی بخواهد با ابزار قدرت حریم دانشگاه را بشکند، دانشجو تمام‌قد مقابلش می‌ایستد

هرکسی بخواهد با ابزار قدرت حریم دانشگاه را بشکند، دانشجو تمام‌قد مقابلش می‌ایستد

حجت‌الاسلام احمد مازنی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد واحد تهران غرب حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، او در جمع دانشجویان گفت: جنبش دانشجویی از ابتدای شکل‌گیری به صورت فعال حضور داشته و به فکر منافع کشور بوده است.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی همیشه با سه اصل سلطه بیگانه، استبداد داخلی و شکستن حریم دانشگاه مخالف بوده و این مخالفت از سال ۳۲ تا امروز ادامه داشته و بر سر آن ایستادگی شده است.

مازنی تاکید کرد: چه امروز، چه در آینده هرکسی با ابزار قدرت بخواهد حریم دانشگاه را بشکند، دانشجو تمام قد در مقابل او می‌ایستد به همین دلیل من معتقدم ما دانشگاهِ امنیتی نمی‌خواهیم بلکه امنیت دانشگاهی می‌خواهیم.

وی، آزادی در راه اندیشه و حرکت در مسیر قانون را بسیار مهم دانست و افزود: اگر کسی کلمه حرفی دارد و برای حرف و سخنرانی خود مجوز می‌گیرد باید اجازه سخن گفتن داشته باشد اما وقتی سخنرانی مجوزدار لغو می‌شود متوجه می‌شویم که صدای پای استبداد می‌آید.

وی ادامه داد: وقتی گروهی با استفاده از زور و تریبون می‌خواهند به جای برخورد با قانون‌شکنان با قانون‌گذاران و قانون‌مداران برخورد کنند؛ یعنی فضا امنیتی شده است.

عضو فراکسیون امید، عدم کنشگری سیاسی در دانشگاه‌ها در سال های اخیر را مضر دانست و افزود: عدم کنشگری باعث خمودگی و رشد فساد می‌شود. من به همه دستگاه‌ها می‌گویم که اگر به دنبال منشا املاک نامتعارف؛ حقوق نامتعارف و اختلاس‌ها هستند؛ بدانند که منشا آن بازداشتن دانشجویان از آزادی بیان و کنشگری است.

وی با اشاره به وضعیت کشور گفت: در دوران احمدی‌نژاد هشت سال کشور ما مورد تهاجم قرار گرفت اما ما توانستیم با یک تدبیر درست وارد انتخاباتی شویم که نتیجه آن برد- برد بود و موفقیت خوبی به دست آوردیم هرچند گروهی می‌خواستند که این امید و لیست امید در نطفه خفه شود و امروز نیز سعی دارند ذهن جامعه را به سمتی ببرند که بگویند رای مردم تزئینی است و اثری در سرنوشت آنها ندارد.

مازنی با اشاره به اینکه امروز برخلاف خواسته مخالفان و دشمنان فراکسیون امید با بیش از صد نفر از نمایندگان بسیار منسجم فعالیت می‌کند؛ گفت: ما برای پیش‌برد اهداف خود و رشد کشور نیازمند تحول و صبوری هستیم. ما جز امید راهی نداریم و باید از راه گفتگو و تفاهم و گفتگوی ملی و با درنظر داشتن سه اصل آزادی در عرصه اندیشه، منطق در گفتگو و قانون در عرصه عمل به جلو حرکت کنیم.

مازنی با اشاره به لزوم مبارزه با فساد گفت: منشاء همه فسادها اعم از اقتصادی و اجتماعی به فساد سیاسی بازمی‌گردد. در جامعه‌ای که دانشجویان و روزنامه‌نگاران آزاد باشند و فضای نقد فراهم باشد، فساد کم می‌شود و گردش قدرت اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به جمله‌ای از شهید مطهری ادامه داد: شهید مطهری معتقد بود که استبداد دینی بدترین استبداد است.

مازنی در پاسخ به سوالی پیرامون عملکرد مجلس و دولت در رفع حصر گفت: معتقدم باید قدم به قدم حرکت کنیم و مخالفت‌ها را نیز جدی بگیریم. برای حل این مسئله و سایر مسائل نیز راهی جز این نداریم که واقعیت‌ها را ببینیم و واقعی‌نگر رفتار کنیم و بزرگان اصولگرا و اصلاح‌طلب با هم صحبت کنند.

کد N1568418

وبگردی