آفتاب

پوشش حداکثری صادرکنندگان کشور برنامه اصلی بانک توسعه صادرات است

پوشش حداکثری صادرکنندگان کشور برنامه اصلی بانک توسعه صادرات است

سمنان- ایرنا- مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات کشور گفت: برای پوشش حداکثری صادرکنندگان استانی در این بانک برنامه ریزی محوری صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، حبیب احمدی روز دوشنبه در نشست تخصصی آشنایی با خدمات و ظرفیت های بانک توسعه صادرات ایران در مهمانسرای جهانگردی سمنان، با بیان اینکه استان سمنان دارای قابلیت های بسیاری در حوزه های مختلف از جمله صادرات است، افزود: این بانک در برنامه حضور در استان های مختلف، شعبه‌ خود را از سال 88 در این استان راه اندازی کرده و در تلاش است تا همه صادر کنندگان را زیر پوشش قرار دهد.
وی اضافه کرد: همچنین این بانک به عنوان بانک دولتی تخصصی در حوزه صادرات ایران(اگزیم بانک)، وظیفه تامین مالی و حمایت از صادرکنندگان کشور را بر عهده دارد و موضوع حمایت از بنگاه های تولیدی و صادراتی به خصوص جذب و پوشش حداکثری صادرکنندگان استانی به عنوان یک برنامه محوری در دستور کار خود دارد تا بخش صادرات در استان ها بیش از پیش فعال شده و رونق یابد.
احمدی، برگزاری نشست های استانی را به منظور شناخت بهتر مشکلات و برقراری تعامل سازنده با فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت: در این زمینه برنامه ریزی شده تا بانک با اتکا به دانش تخصصی بدنه کارشناسی خود ضمن اتخاذ راهبردهای مناسب، از طریق حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، رفع موانع تولید و صادرات و تأمین مالی مناسب و ارزان قیمت واحدهای تولیدی و صادراتی، زمینه رشد اقتصادی استان را بیش از پیش هموار سازد.
وی، از انعقاد تفاهم نامه با وزارت صنعت،معدن و تجارت برای اختصاص چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات با یارانه پنج درصدی به واحدهای تولیدی صادراتی و همچنین پیگیری از صندوق توسعه ملی برای اختصاص منابع به منظور امکان اعطای تسهیلات با نرخ سود پایین تر به صادرکنندگان خبر داد.
احمدی افزود: بانک توسعه صادرات ایران به عنوان یک بانک تخصصی توسعه ای در حوزه صادرات و در چارچوب سیاست‌های کلان دولت، وظیفه خطیر حمایت از صادرات غیر نفتی را بر عهده دارد و تمام تلاش خود را به کار بسته تا با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی و با استفاده از توان و دانش تخصصی نیروی کارآمد خود از طریق ارائه خدمت به تولید کنندگان و صادرکنندگان محقق سازد.
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات کشور با بیان اینکه هم اکنون حدود 96 درصد صادرکنندگان کشور مشتری این بانک هستند، بیان کرد: برگزاری این نشستهای تخصصی در استانها در تعامل دوسویه و بیشتر با صادرکنندگان موثر است.
در این نشست که جمعی از مدیران کل اجرایی، اقتصادی، تولیدی و صنعتی، فعالان اقتصادی و صادر کنندگان استان سمنان حضور داشتند، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از صادرکنندگان و تولید کنندگان شرکت کننده، به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
تسهیلات، ورود کالاهای بی کیفیت و روان سازی قوانین و مقررات، از جمله مطالبی بود که از سوی صادر کنندگان بیان شد.
به گزارش ایرنا، بانک توسعه صادرات از سال 1370 در کشور ایجاد شد و بیش از 30 شعبه در کشور دارد.
اعطای تسهیلات و اعتبارات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت صادراتی، اعطای تسهیلات سرمایه‌ گذاری برای پروژه‌های صادراتی در داخل و خارج از کشور، تضمین اعتبارات صادراتی و صدور ضمانتنامه عهده بانکها و مؤسسات مالی داخلی و خارجی برای اعطای تسهیلات مالی به فعالیت‌های صادراتی و اعطای اعتبارات وارداتی به واردکنندگان داخلی برای تأمین مواد اولیه و کالاهای تبدیلی برای صادرات، بخشی از چشم اندازها و برنامه‌های اجرایی بانک توسعه صادرات در کشور است.
در هفت ماه سال 95 تولیدکنندگان استان سمنان 185 هزار و 877 تن کالا به خارج از کشور صادر کردند که 84 میلیون و 141 هزار و 792 دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
7470/6103
کد N1568315

وبگردی