آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

200 فرد آلوده به بیماری ایدز در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است

200 فرد آلوده به بیماری ایدز در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است

یاسوج- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی یاسوج گفت: افزون بر 200 مرد و زن آلوده و مبتلا به بیماری ایدز در این استان شناسایی شده است.

رضا چمن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شناسایی این تعداد فرد آلوده و مبتلا به بیماری ایدز در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به یک دوره 30 ساله و از سال 1365 تا تیر 1395 است.
وی ادامه داد: حدود 33 هزار مرد و زن آلوده و مبتلا به بیماری ایدز در همین مدت نیز در کشور شناسایی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی یاسوج افزود: گزارش ها و آمارهای سال 2015 میلادی که به تازگی منتشر شده بیانگر آن است که هم اینک افزون بر 37 میلیون مرد و زن آلوده و مبتلا به بیماری ایدز در دنیا زندگی می کنند.
چمن بدون اشاره به زمان آن، بیان کرد: تاکنون نیز همین تعداد در دنیا بر اثر ابتلا به بیماری ایدز جان خود را از دست داده اند.
ایدز نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی بدن و توسط ویروس HIV ایجاد می‌ شود.
این بیماری دارای سه مرحله اصلی شامل عفونت حاد، دوره نهفتگی و مرحله نهایی یا ایدز است.
ویروس HIV از طریق آمیزش جنسی، خون آلوده، سرسوزن آلوده و یا از مادر به فرزند در طول بارداری، زایمان و شیردهی منتقل می‌ شود و برخی مایعات بدن شامل بزاق و اشک قادر به انتقال این ویروس نیستند.
هیچگونه درمان و یا واکسنی برای این بیماری وجود ندارد و درمان ضدویروسی تنها می‌ تواند سبب کاهش دوره بیماری و امید به زندگی نزدیک به طبیعی شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/8005
کد N1568269

وبگردی