آفتاب

تسهیلات بانک توسعه صادرات به صادرکنندگان امسال 40 درصد افزایش یافت

تسهیلات بانک توسعه صادرات به صادرکنندگان امسال 40 درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات کشور گفت: میزان پرداخت تسهیلات اعطایی به صادر کنندگان در هفت ماه 95 حدود 40 درصد افزایش یافت.

حبیب احمدی روز دوشنبه در حاشیه نشست تخصصی آشنایی با خدمات و ظرفیت های بانک توسعه صادرات ایران در مهمانسرای جهانگردی سمنان در گفت و گو با ایرنا، افزود: در بخش اعتبارات اسنادی، بروات اسنادی و حواله‌های ارزی نیز امسال فعالیت بانک توسعه صادرات رشد پنج برابری دارد.
وی، از انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دریافت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات با یارانه پنج درصد سود از صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا هر چه سریع‌تر این تسهیلات ارزان قیمت با هدف افزایش رقابت از صندوق دریافت و پرداخت شود.
احمدی با بیان اینکه تعامل با صادرکنندگان و ارتباط نزدیک با آنان از اهداف بانک توسعه صادرات است، بیان کرد: در نظر داریم تا در موضوعات مختلف از جمله صدور ضمانت نامه ها و بیمه نامه های ارزی و همچنین ثبت سفارش، تعامل بیشتری با صادرکنندگان ایجاد شود.
احمدی، نقل و انتقال ارزی را یکی از دغدغه های صادر کنندگان اعلام کرد و افزود: بانک توسعه صادرات تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهد و قدم های موثری برداشته که در آینده شاهد نتایج آن خواهیم بود.
مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات کشور، برنامه ریزی برای جذب حداکثری صادرکنندگان به ویژه صادرکنندگان کوچک و متوسط را یکی از اهداف این بانک عنوان کرد و گفت: کاهش قیمت تمام شده پول برای صادر کنندگان با هدف ایجاد توان رقابت با بازارهای بین المللی هم یکی از این برنامه ها است.
بانک توسعه صادرات از سال 1370 در کشور ایجاد شد و بیش از 30 شعبه در کشور دارد.
اعطای تسهیلات و اعتبارات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت صادراتی، اعطای تسهیلات سرمایه‌ گذاری برای پروژه‌های صادراتی در داخل و خارج از کشور، تضمین اعتبارات صادراتی و صدور ضمانتنامه عهده بانکها و مؤسسات مالی داخلی و خارجی برای اعطای تسهیلات مالی به فعالیت‌های صادراتی و اعطای اعتبارات وارداتی به واردکنندگان داخلی برای تأمین مواد اولیه و کالاهای تبدیلی برای صادرات، بخشی از چشم اندازها و برنامه‌های اجرایی بانک توسعه صادرات در کشور است.
7470/6103
خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1568251

وبگردی