آفتاب
نماینده مردم اقلید در مجلس:

نتیجه اجلاس اوپک موفقیتی بزرگ برای ایران بود

نتیجه اجلاس اوپک موفقیتی بزرگ برای ایران بود

شیراز- ایرنا- نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه اجلاس کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر کاهش تولید نفت در جهان و افزایش همزمان میزان فروش نفت ایران، موفقیتی بزرگ برای کشورمان بود.

سید حسین افضلی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این که توانستیم در مسیری حرکت کنیم که میزان فروش نفت ایران را به قبل از تحریم ها ارتقا دهیم و امکان افزایش دوباره آن را نیز فراهم کنیم، به طور قطع فرصت خوبی برای کشورمان ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: این موفقیت با توجه به آثاری که بر اقتصاد و بودجه کشور دارد، موفقیتی ارزشمند و بزرگ است.
افضلی با تاکید بر ضرورت تداوم رویکرد تعامل و گفت وگو با کشورهای مختلف جهان اظهار کرد: در شرایط امروز دنیا چاره ای جز تعامل با دنیا برای احقاق حقوق ایران و بدون عقب نشینی از مواضع مان نیست.
نماینده مردم اقلید در مجلس اظهار کرد: به هر میزان که با کشورهای مختلف تعامل و گفت وگو داشته باشیم به نتایج بهتر و ملموس تری دست خواهیم یافت.
اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست خود در وین توافق کردند به مدت 6 ماه از ابتدای سال 2017 میلادی، روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود بکاهند و مجموع آن را به 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند که این توافق برای نخستین بار از سال 2008 میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام صورت می گیرد که پیشنهاد این موضوع از طرف ایران مطرح شد.
در این نشست اعضای اوپک در کنار کاهش تولید نفت اعضا، افزایش فروش نفت ایران روزانه تا 3.9 میلیون بشکه را پذیرفتند.
7387 / 2027
مصاحبه کننده: رضا قادری ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
کد N1568205

وبگردی