آفتاب

سیلاب ایل راه های عشایری کوهرنگ چهارمحال و بختیاری را مسدود کرد

سیلاب ایل راه های عشایری کوهرنگ چهارمحال و بختیاری را مسدود کرد

شهرکرد - ایرنا - رئیس امور عشایری کوهرنگ چهارمحال و بختیاری گفت: بارش برف و باران در روزهای اخیر علاوه بر خسارت 2.5 میلیارد ریالی، ایل راه های عشایر کوچرو این شهرستان را نیز مسدود کرد.

قوام فتاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، شاخص ایل راه های تخریب و مسدود شده شهرستان را محور 'جوی سرد' و 'چگاله ' در بخش صمصامی به خوزستان و ایل راه شاخص 'شیخ علیخان' و 'جویبار' در بخش مرکزی شهرستان ذکر کرد.
وی تصریح کرد: طبق گزارش های رسیده راه های عشایری بدلیل جاری شدن سیلاب و گل و لای بطور کلی مسدود شده است.
وی مسافت ایل راه های عشایری سیلابی و تخریب شده شهرستان کوهرنگ را بیش از 20 کیلومتر برآورد کرد و اظهار کرد: باید قبل از شروع کوچ بهاره عشایر، مناطق قشلاق به ییلاق تعمیر و بازگشایی شود.
رئیس امور عشایر کوهرنگ علت انسداد ایل راه های شهرستان را ضعیف بودن ابنیه فنی عنوان کرد و گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبار مورد نیاز، قبل از شروع تقویم کوچ بهاره راه های حادثه دیده بازگشایی و استانداردسازی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی میانگین بارندگی های استان در روزهای اخیر را 131 میلیمتر اعلام کرد که این میزان بارندگی ها در مقایسه با بلند مدت 16 درصد افزایش داشته است.
بیشترین بارش باران در استان مربوط به ایستگاه کوهرنگ با 220 میلیمتر و کمترین در ایستگاه بروجن با 61 میلیمتر بوده است.
شهرستان کوهرنگ سرچشمه رودخانه های کارون، دز و زاینده رود است که بیشترین جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری را در زمان ییلاق در خود جای می دهد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
6199/6021
کد N1568193

وبگردی