آفتاب
نماینده مردم بابل در مجلس:

زباله بابل در جنگل بکر دپو می شود/ خروج معدن گلیران از گردونه

زباله بابل در جنگل بکر دپو می شود/ خروج معدن گلیران از گردونه

بابل – نماینده مردم بابل در مجلس گفت: سال هاست زباله در بکرترین منطقه جنگلی این شهرستان دپو می‌شود و ایجاد زباله سوز خواسته جدی مردم منطقه است.

حسین نیازآذری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نطق پیش از دستور خود در مجلس اظهار داشت: خواسته جدی مردم صبور آن دیار این است به لحاظ تکمیل ظرفیت زمین در اختیار شهرداری نسبت به جابجایی و تحقق سرمایه گذاری در شیوه هضم زباله و تبدیل آن به انرژی با در نظر گرفتن تکنولوژی روز دنیا و جلوگیری از ورود تکنولوژی منسوخ شده غرب در غالب زباله سوز اقدام عاجل صورت گیرد.

نماینده مردم بابل در مجلس تصریح کرد: زباله یکی از مسائل جدی تهدیدکننده محیط زیست در شمال کشور بالاخص بابل بشمار می‌رود و این موضوع با توجه به توریستی بودن مازندران متأثر از کارکرد ملی آن برای هموطنان عزیز تشدید می‌شود. جای تأسف دارد که زباله باعث آلودگی آب‌های زیر زمینی، نهرها و رودخانه‌ها شده است. در صورت عدم اقدام مؤثر، منطقه در شرف تبدیل به بروز یک فاجعه انسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز رکود بازار و تنش در فضای کسب و کار، خود تحریمی، تورم، فقر،‌ بیکاری جوانان، اعتیاد، ازدواج دیر هنگام جوانان، ناهنجاری‌های اجتماعی، فساد اداری و اقتصادی، کمبود آب، مشکلات زیست محیطی در کنار ظرفیت‌های فراوان ازچالشهای کشورند که با عزم ملی و توجه همه جانبه به اقتصاد مقاومتی قابل دسترس است، افزود: متاسفانه اکثر واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی وخوشه ای مدت‌هاست به حالت نیمه فعال و غیر فعال در آمده است.

وی ادامه داد: سهم شهرستان بابل با بالاترین نرخ تحصیل کرده بیکار از تسهیلات اعطایی بسته‌های رونق اقتصادی در کجای دفتر رونق تولید قرار دارد و چرا معدن گلیران که بهترین نوع ذغال سنگ را داراست از گردونه توسعه فاصله گرفته است.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه حسب منویات مقام معظم رهبری اقتصاد مسئله اول کشور است اظهار داشت: اما کارنامه ضعیف تیم اقتصادی دولت ودستگاههای نظارتی وخلاءهای موجود در پیشگیری از فساد، ویژه خواری، دریافت حقوق‌های نجومی وتصاحب رانت توسط افراد سودجو به بدنه اجتماع و اعتمادعمومی ضربه وارد کرده است وتا زمانیکه قوای سه گانه باجدیت و فوریت در بازگرداندن بیت المال و تنبیه خاطیان این اعتماد مخدوش شده را برای مردم اثبات نکنند شرایط مناسبی پیش رو نخواهیم داشت.

 سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: منطقه مرکزی مازندران با مزیت قطب درمانی، آموزشی، کشاورزی و ارتباطی شمال کشور، اما بهره مطلوبی از مواهب اقتصادی وتوسعه ای دولت تدبیر و امید را نداشته است و زندگی مردم پر جمعیت‌ترین شهرستان استان مازندران شهرستان بابل با کوچک‌ترین نوسانات جوی بکلی مختل می‌شود.

وی عنوان کرد: تهدید شدن آسایش و امنیت مردم بدلیل فرسودگی، مستهلک بودن و شکاف عمیق توسعه نیافتگی در حوزه زیر ساخت‌ها بویژه گاز، آب، برق، تلفن، فاضلاب شهری و راههای مواصلاتی، عدم اتصال به شبکه ریلی کشور، تاریخی شدن احداث کنار گذر جنوبی بابل از جمله دغدغه‌های جدی مردم است که آرامش آن‌ها را ساعت‌ها در ترافیک مختل کرده است، محورهای هفتگانه این شهرستان به قتلگاه جوانان ما مبدل شده و نمی‌دانیم چه کدهایی به دولت داده می‌شود که همچنان توجهات کشور و استان شامل شهرستان بزرگ بابل نمی‌شود.

وی از تدبیر دولت در رابطه با صیانت از دسترنج کشاورزان و ممانعت از واردات برنج در فصل برداشت با هدف حمایت از تولید داخل تشکر کرد و تقویت بازار محصولات کشاورزی، دامی و باغی در مقاطع مختلف زمانی سال را از انتظارات بیان کرد.

نیازآذری با اشاره به برف بی سابقه پاییزی گفت: برف و باران وکاهش شدید دما در هفته نخست آذرماه خسارت سنگینی را به باغداران وارد کرده است و معیشت یکساله این سربازان خط مقدم اقتصاد مقاومتی به خطر افتاده است، انتظار می‌رود دولت در راستای حمایت از تولید داخل وباجدیت به این مسئله ورود و خسارت وارده را جبران و نگرانی موجودرا در اسرع وقت رفع کند.

نماینده مردم بابل ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک استان مازندران و ظرفیت بالای این استان در تحقق اهداف صادرات غیر نفتی، بهره مندی از امتیاز منطقه آزاد تجاری ضرورتی انکار نا پذیر است و از دولت می‌خواهیم صرفاً بر مبنای بررسی‌های علمی و کارشناسی والبته با رویکرد توسعه متوازن به فوریت این برخوردای را برای مردم شمال کشور فراهم کند.

نیازآذری در بخشی از سخنانش با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل و واحدهای درمانی آن حدوداً به یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر از جمعیت ۳.۵ میلیون نفر استان مازندران بویژه غرب استان را پاسخ می‌دهند اما ۲۰ درصد سهمیه بهداشت و درمان استان را از کشور دریافت می‌کند خواستار توجه به این بخش شد.

کد N1567976

وبگردی