آفتاب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی:

۵۰ درصد شبکه آبرسانی در روستاهای آذربایجان غربی فرسوده است

۵۰ درصد شبکه آبرسانی در روستاهای آذربایجان غربی فرسوده است

ارومیه - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: ۵۰ درصد شبکه آبرسانی در روستاهای استان فرسوده است.

کاظم محمدی اقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته در صدد هستیم تا بخشی از این شبکه ها را بهسازی و بازسازی کنیم اظهارداشت: به همین منظور با اختصاص ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار، اقدامات لازم در جهت ارتقاء کیفیت آب روستاها انجام خواهد گرفت.

وی، کاهش هدر رفت آب در شبکه های آبرسانی و ارتقای سلامت و بهداشت آب شرب را از جمله اهداف این اقدامات برشمرد و اظهار داشت: درحال حاضر آب تحویلی به مشترکان از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و به طور مرتب توسط آزمایشگاههای ثابت و سیار شرکت کنترل و پایش می شود.

محمدی اقدم با اشاره به اینکه در مناطقی هم که آب آشامیدنی آنها با افت کیفیت مواجه هستند پگیج های تصفیه آب نصب و راه اندازی می شود عنوان کرد: آب آشامیدنی ۲۴۷روستای استان ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین می شود.

وی ادامه داد: برای آبرسانی به روستاهای استان درسال جاری ۷۶۶میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف اعم ازاستانی، توازن منطقه ای وصندوق توسعه ملی به تصویب رسیده که ۳۴۶میلیاردریال آن ازاعتبارات صندوق توسعه ملی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: با این میزان اعتبار پیش بینی شده، آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ۲۴۷روستا در قالب ۳۳هزار و۱۸۰خانوار و۱۳۲هزار نفر جمعیت تامین خواهد شد.

وی اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی را گره گشای مشکلات اجرای طرح های آبرسانی عنوان کرد و افزود: ازابتدای سال جاری تاکنون عملیات آبرسانی به ۶۶روستا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اتمام رسیده وتاپایان سال نیز۸۵ روستای دیگر ازآب آشامیدنی سالم وبهداشتی برخوردارخواهند شد.

محمدی اقدم با اشاره به اینکه قرار است ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی، آبرسانی به ۲۵۲روستای استان انجام شود، افزود: این روستاهایا فاقد شبکه آبرسانی بوده ویا دارای تاسیسات آبرسانی فرسوده هستند که ۲۵مجتمع و۳۰ تک روستایی راشامل می شوند

کد N1567929

وبگردی