آفتاب
شهرکی که چشم امیدجوانان جویای کار است

سرمایه گذاران خارجی در راه شهرک صنعتی قرچک/اروپایی ها هم آمدند

سرمایه گذاران خارجی در راه شهرک صنعتی قرچک/اروپایی ها هم آمدند

قرچک - حضور سرمایه گذاران اقتصادی از کشورهایی نظیر چین و لهستان برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی قرچک نوید بخش آینده روشن برای این قطب اقتصادی در جنوب شرق استان تهران است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: شهرک صنعتی قرچک بدون تردید یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی منطقه در جنوب شرق استان تهران محسوب می شود که می تواند علاوه بر اشتغالزایی و رونق اقتصادی، زمینه توسعه منطقه و استان را فراهم کند.

کلید راه اندازی شهرک صنعتی قرچک در سال ۸۳ و با تصویب هیئت دولت زده و امید به توسعه و رونق هر چه بیشتر اقتصادی در یکی از نزدیک ترین مناطق به پایتخت فراهم شد.

واگذاری زمین برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در شهرک صنعتی قرچک

طی سال های پس از تصویب راه اندازی شهرک صنعتی قرچک، موضوع تملک اراضی، تغییر کاربری و عملیات ساخت شهرک با فراز و نشیب هایی همراه شد اما در نهایت در دولت یازدهم زمینه برای حضور سرمایه گذاران و واگذاری زمین فراهم گشت.

طی سال های اخیر فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران متعددی در داخل و خارج کشور برای حضور در شهرک صنعتی قرچک اعلام آمادگی کرده اند که این امر می تواند قرچک را به یکی از قطب های اقتصادی استان تهران تبدیل کند.

امتیازاتی که شهرک صنعتی قرچک از آن بهره می برد

نزدیکی شهرستان قرچک به پایتخت، خطوط ریلی و راه آهن در کنار فاصله اندک این منطقه تا فرودگاه امام(ره) فرصت کم نظیری را در اختیار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و تولیدی قرار داده است.

حضور سرمایه گذاران لهستانی در قرچک

فرماندار شهرستان قرچک با تأکید بر تلاش های صورت گرفته برای اضافه شدن به مساحت شهرک صنعتی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی، ۳۰۰ هکتار به مساحت شهرک صنعتی قرچک اضافه شد تا زمینه برای حضور فعالان اقتصادی علاقه مند فراهم شود.

وی ادامه داد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، شهرک صنعتی قرچک می تواند در توسعه و رشد توانمندی اقتصادی کشور موثر باشد.

مرسلپور اضافه کرد: بدون تردید فعالیت شهرک صنعتی قرچک می تواند علاوه بر رشد و رونق تولید در منطقه به اشتغال جوانان و علاقه مندان جویای کار نیز کمک شایانی را کند.

وی گفت: به منظور توسعه زیرساخت های شهرک صنعتی قرچک تلاش می شود تا محورهای مواصلاتی این منطقه تقویت شده و ضمن اتصال جاده ای به جاده اصلی قرچک، بستر لازم برای احداث جاده دو بانده ویژه شهرک صنعتی این شهرستان فراهم شود.

به هر ترتیب امروز شهرک صنعتی قرچک می تواند بسیاری از جوانان جویای کار در منطقه را به آرزوی خود رسانده و توسعه هر چه بیشتر اقتصادی جنوب شرق استان تهران را رقم بزند، باید منتظر ماند و دید که حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی تا چه حد به اهداف از پیش تعیین شده کمک خواهد کرد.

کد N1567856

وبگردی