آفتاب

30 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در منطقه مرزی گنبدکاووس کشف و ضبط شد

30 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در منطقه مرزی گنبدکاووس کشف و ضبط شد

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از کشف 30 قبضه سلاح شکاری بدون مجوز درسال جاری از شکارچیان حیات وحش درمنطقه مرزی داشلی برون گنبدکاووس توسط ماموران هنگ مرزی اترک خبر داد.

سرهنگ علی احمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همراه این سلاح ها در مجموع 544تیر فشنگ و 67 قطعه پرنده نیز کشف و ضبط شد.
وی یادآور شد: کشف این تعداد سلاح شکاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزون بر چهار برابر افزایش داشته و در این ارتباط 30 شکارچی متخلف نیز دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.
در منطقه مرزی داشلی برون گنبدکاووس، سه تالاب بین المللی آلاگل، آلما گل و آجی گل وجود دارد که همه ساله پذیرای پرندگان مهاجر است و شکار پرندگان در این فصل از سال در این منطقه رونق می گیرد.
سرهنگ احمدزاده به کشف تعداد 33 هزارو 475 پاکت انواع سیگار قاچاق از ابتدای سال جاری تا 12 آذر ماه در منطقه مرزی گمرگ اینچه برون گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: کشف این مقدار سیگار در مقایسه با مدت مشابه پارسال 66 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: بیشتر این سیگارها از اتباع ترکمنستانی که قصد خروج این سیگارها را درقالب تجارت چمدانی داشتند، توسط ماموران هنگ مرزی اترک گلستان انجام شده است.
فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین و دستورالعمل های گمرگی، به دلیل پایین بودن ارزش ریالی سیگارها که معمولا درهر بار کشف کمتر از 10 میلیون ریال می باشد، اتباع ترکمنستانی آزاد و تنها سیگارهای آنان ضبط و تحویل مرجع قضایی می شود.
هنگ مرزی اترک گلستان که مقر آن در گنبدکاووس است، مسئولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوی اسلامی ایران با کشور ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را در محدوده چهار شهرستان گمیشان، آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه بر عهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
کد N1567831

وبگردی