آفتاب

نماینده مجلس:صنعت نفت خسارت وارده به منابع طبیعی استان بوشهر را جبران کند

نماینده مجلس:صنعت نفت خسارت وارده به منابع طبیعی استان بوشهر را جبران کند

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم شهرستانهای کنگان، دیر، جم و عسلویه درمجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پروژه های صنعت نفت و رعایت نکردن تعهد قانونی در درختکاری از سوی این صنعت خسارت وسیعی به مراتع استان بوشهر وارد کرده که وزارت نفت باید آنها را جبران کند.

به گزارش ایرنا، سکینه الماسی روز یکشنبه در نشست با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: طبق قانون صاحبان صنایع، بسته به میزان آلاینده بودن و مساحت زمین‌هایی که برای ایجاد واحد صنعتی به آنها واگذار شده است، متعهد به اجرای فضای سبز در مجاورت واحد خود هستند.
وی ادامه داد: قانون واگذاری زمینهای ملی، این میزان را تا 25 درصد تعیین کرده است و براساس درجه‎‎بندی اعلام شده، صنایع باید تا 25 درصد از مساحت زمینهای واگذار شده برای ایجاد واحدهای صنعتی را به فضای سبز اختصاص دهند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود تاکیدی که در قانون نسبت به این موضوع وجود دارد هیچ کدام از صنایع بویژه در پارس جنوبی نه تنها اقدامی ملموس در این زمینه نداشته اند بلکه با اجرای پروژه هایی بزرگ، مراتع استان را نیز تخریب کردند.
وی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به صورت جدی تعهد صنایع در زیر مجموعه خود را دنبال کند و با مراجعه به صنایع مختلف، گزارش اجرای این تعهدات را به افکار عمومی و کمیسیون انرژی ارایه دهد.
الماسی بیان کرد: برخی صنایع با کاشت غیر اصولی نهال و بی توجهی و رها کردن آن پس از کاشت و سبب خشک شدن و نابودی آنها می شوند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بررسی های بعمل آمده منابع طبیعی استان با توجه به اهمیت فضای سبز در استان بوشهر، آماده همکاری با شرکتها و صنایع در اجرای تعهدهای فضای سبز آنهاست و نهالستانهای استان نیز می توانند نقشی مهم در این زمینه ایفا کنند.
وی ادامه داد: مدیران در صنایع عظیم پارس جنوبی نمی توانند بدون اجرای تعهدهای خود در زمینه توسعه فضای سبز و درختکاری شعار توسعه پایدار دهند.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
کد N1567488

وبگردی