آفتاب

انتقاد سندرز از مواضع ترامپ

انتقاد سندرز از مواضع ترامپ

ایسنا نوشت: برنی سندرز به صحبت‌های رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره تصمیم یک شرکت آمریکایی برای نقل مکان به مکزیک واکنش نشان داد.

به گزارش شینهوا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در پستی در توئیتر گفت: شرکت "رکسنورد" در ایالت ایندیانا می خواهد به مکزیک نقل مکان کند و به شکلی قبیح همه 300 نفر کارمندش را اخراج کند. این دست اتفاقها در همه آمریکا رخ داده اما دیگر رخ نخواهد داد.

شرکت رکسنورد که یک تامین کننده صنعتی مستقر در میلواکی است در ماه اکتبر از طرح خود برای انتقال کارخانه‌اش به همراه 300 نفر کارمند آن از ایندیاناپلیس به مکزیک خبر داد. نمایندگان این شرکت هنوز درباره توئیت ترامپ درباره این تصمیم واکنش نشان نداده‌اند.

ترامپ که از 20 ژانویه آتی رسما رئیس جمهور آمریکا خواهد شد روز پنجشنبه به شرکتهایی که می خواهند از آمریکا خارج شوند نسبت به تبعات تصمیمشان هشدار داد.

ترامپ که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده حفظ شغل‌های تولیدی در آمریکا را داده بود، اخیرا مدعی توافقی شد که بر اساس آن مقامات ایالت ایندیانا واقع در نزدیکی مرز مکزیک با آمریکا قبول می‌کنند به شرکت تولیدی "یونایتد تکنولوژیز" به میزان 7 میلیون دلار تخفیف مالیاتی به منظور تشویق این شرکت برای حفظ حدود 1000 شغل در ایندیناپلیس و جلوگیری از استخدام نیرو از مکزیک ارائه دهند.

با این حال این توافق نمی‌تواند جلوی دیگر کارفرمایان را برای خارج کردن کسب و کارشان از آمریکا و این ایالت بگیرد و دموکراتها و جمهوری خواهان از آن به عنوان توافقی در راستای منافع شرکتی انتقاد کرده‌اند.

برنی سندرز کاندیدای ریاست جمهوری سابق دموکرات‌ها که پیش از این از سیاست تجاری آمریکا در زمان رقابت با هیلاری کلینتون انتقاد کرده بود گفت، این توافق ترامپ با شرکت یونایتد تکنولوژیز یک "سابقه بسیار خطرناک" است زیرا مطابق آن از شرکت‌های چند میلیارد دلاری "التماس" شده تا شغلها را در آمریکا نگه دارند.

سندرز نسبت به واکنش ترامپ به تصمیم شرکت رکسنورد نیز واکنش نشان داد.

سندرز در پاسخ به ترامپ در توئیتر نوشت: دونالد ترامپ تو واقعا می خواهی چه کار کنی؟ می خواهی از حقوق کارگران دفاع کنی یا به یک شرکت بزرگ تخفیف بزرگ مالیاتی بدهی؟

52311

کد N1567290

وبگردی