آفتاب

انجام عملیات رهاسازی 183 خودرو از برف

انجام عملیات رهاسازی 183 خودرو از برف

ایلنا: رئیس سازمان امداد و نجات با ارائه گزارش عملیات سیل و آبگرفتگی از 11 تا 14 آذر، گفت: خدمات امدادی لازم در 19 شهر و روستای هشت استان‌ آذربایجان‌غربی، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و لرستان به هموطنان ارائه شده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مرتضی سلیمی با اعلام گزارش عملیات سیل و آبگرفتگی 4 روز گذشته در کشور، افزود: در این مدت استان‌های آذربایجان‌غربی، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و لرستان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی بوده‌ است.

وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی به ٧٥٠ تن از هموطنان درگیر سیل و آبگرفتگی، گفت: بر این اساس ٦٠ تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده و تخلیه آب از 101 واحد مسکونی انجام شده است. به علاوه 170 قرص نان، یک‌هزار و 200 قوطی انواع کنسرو، 15 کیلوگرم خرما و 110 تخته پتو میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

سلیمی همچنین با اشاره به ارائه خدمات امدادی در برف و کولاک از 11 تا 14 آذر در 12 محور هشت استان آذربایجان شرقی وغربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و همدان، عنوان کرد: بر این اساس 571 تن از هموطنان از خدمات امدادی لازم استفاده کرده و عملیات رهاسازی برای 183 دستگاه خودرو از برف و کولاک انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت 18 تیم امدادی شامل 67 امدادگر و نجاتگر، اظهار کرد: در این زمینه 55 قوطی انواع کنسرو، سه کیلوگرم خرما و 15 تخته پتو میان متاثران توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات همچنین با اشاره به وقوع طوفان از 12 تا 14 آذر در پنج شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، بهشهر، نکا و سوادکوه  در استان‌های خراسان شمالی و مازندران، گفت: در این زمینه نیز خدمات امدادی لازم به 3 هزار و 261 تن از هموطنان ارائه شده و یک‌هزار و 650 تن از هموطنان در خراسان شمالی از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.

 

کد N1566966

وبگردی