آفتاب

علل مصرف دخانیات و مواد مخدر در دانشگاهها بررسی شد

علل مصرف دخانیات و مواد مخدر در دانشگاهها بررسی شد

همایش منطقه ای دانشگاه عاری از دخانیات به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان امور دانشجویان، همایش منطقه ای و نمایشگاه دانشجویی  دانشگاه عاری از دخانیات به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این همایش و نمایشگاه دانشجویی، نمایندگان ۲۰ دانشگاه منطقه ۹ کشوری و ۳۰ دانشگاه دولتی و غیر دولتی استان خراسان رضوی شرکت کردند که مشارکت دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی برای اولین بار صورت گرفت.

هدف از این همایش تبیین نقش دانشجویان و همسالان در گسترش فعالیت های بهداشت روانی، جلب حمایت حداکثری دانشجویان در پیشگیری از سوء مصرف مواد بویژه سیگار و قلیان (دخانیات) در دانشگاه‌های منطقه، استفاده بیشتر از ظرفیت و توانمندی های علمی، فرهنگی، هنری و اجرایی دانشجویان در برنامه های اجتماعی، ارتقاء سطح سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه‌های منطقه بود.

همایش منطقه ای و نمایشگاه دانشجویی در دو بخش مسابقه دانشجویی و پنل تخصصی برگزار شد. در بخش اول، مسابقه دانشجویی پیرامون موضوع دانشگاه عاری از دخانیات در قالب های کتاب، مقاله، پژوهش، عکس، نقاشی، کاریکاتور، فیلم کوتاه و نمایشنامه، بود. در این بخش بیش از ۱۵۰ اثر از دانشجویان دریافت و موردارزیابی قرار گرفت و آثار منتخب مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین دو پنل تخصصی با موضوعات نقش کانون همیاران سلامت روان در بهداشت روانی دانشجویان و علل مصرف دخانیات و مواد مخدر در محیط های دانشگاهی برگزار شد.

کد N1566905

وبگردی