آفتاب
در راستای اقتصاد مقاومتی ؛

پرداخت 1.5میلیاردریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر استان یزد

پرداخت 1.5میلیاردریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر استان یزد

یزد-ایرنا-مدیرکل امور عشایر استان یزد گفت: دولت امسال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یک میلیارد و 500میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار عشایر این استان قرار داده است .

حسن زارع یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق عشایری ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این میزان تسهیلات به 30خانوار عشایر برای تولید زنجیره ای گوشت قرمز پرداخت گردیده است .
وی همچنین افزود: با توجه به تداوم خشکسالی و فقیر بودن مراتع استان یزد درهمین مدت مقدار 500 تن جو با قیمت مدت دار برای تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر استان یزد توزیع شده است.
زارع با بیان اینکه درآمد عشایر استان یزد از طریق پرورش دام سبک بدست می آید ادامه داد: امسال از محل اعتبارات استانی و ملی مبلغ 2میلیارد و 400میلیون ریال در بخش خدمات رسانی و زیر ساختهای امور عشایر این استان مصوب شده است .
مدیرکل امور عشایر استان یزد همچنین گفت :30درصد تولیدات محصولات دامی استان بوسیله عشایر تامین می شود که بیش از چهارتن گوشت قرمز و فراوردهای لبنی در سالجاری از جمله این تولیدات بوده است .
زارع تصریح کرد: عشایریزد علاوه بر فعالیت در امور تولیدات مواد پروتئینی و لبنی نقش بسزائی در فعالیت صنایع دستی بخصوص تولید فرش دستباف ، گلیم و جاجیم دارند طوری که 10درصد سهم تولید این صنایع دستی را در استان دارند.
این مسئول اضافه کرد: یکهزارو 200 خانوار عشایر استان یزد در قالب پنجهزار نفر در شهرستانهای خاتم و ابرکوه به امر پرورش دام مشغولند .
زارع تعداد دام سبک عشایر مستقر در 2شهرستان خاتم و ابرکوه را 140 هزار راس عنوان کرد.
7539/ 5054 خبرنگار: ابوالفضل کارگر ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
کد N1566887

وبگردی