آفتاب
معاون سازمان میراث فرهنگی:

سفره ایرانی، موجب هم افزایی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می شود

سفره ایرانی، موجب هم افزایی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می شود

اصفهان - ایرنا - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری موجب هم افزایی و تقویت ارتباط این سه حوزه با یکدیگر می شود.

به گزارش ایرنا، مرتضی رحمانی موحد شنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره ' سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری' منطقه 6 کشور که به میزبانی اصفهان برگزارشد ، افزود: برگزاری این جشنواره موجب آشنایی بیشتر هموطنان و شناخت گردشگران خارجی از فرهنگ، رسوم و میهمانوازی و غذاهای سنتی ایرانیان در مناطق مختلف می شود.
وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره موجب می شود تااطلاعات غنی از میراث فرهنگی نامملوس مردم ایران برای انجام کارهای پژوهشی و مطالعات در اختیارمحققان و پژوهشکده مردم شناسی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری قرار گیرد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه سهم غذا در صنعت گردشگری جهان 300 میلیارد دلار است ، گفت: ایران با 2 هزار و 500 نوع غذای سنتی یکی از غنی ترین سفره های جهان را در اختیار دارد و می تواند از آن در توسعه صنعت گردشگری استفاده کند.
وی افزود: با معرفی و احیای این سفره می توانیم گردشگری را تقویت و برای جذب گردشگران خارجی برنامه ریزی کنیم.
رحمانی موحد همچنین استفاده از صنایع دستی در سفره ایرانی به عنوان ظروف غذاخوری و امکانات میزبانی را از جمله ارتباط سفره ایرانی با صنایع دستی بیان کرد و افزود: با برگزاری جشنواره سفره ایرانی ، فرهنگی گردشگری در 9 منطقه کشور، حلقه اتصال این جشنواره با سه حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایجاد شده است.
وی افزود: امیدواریم برگزاری این جشنواره در سال های آینده بتواند غذاهای ایرانی را بیش از پیش معرفی و استانداردهای بین المللی سفره ایرانی در صنعت گردشگری را ارتقا دهد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه جشنواره سفره ایرانی، فرهنگی ایرانی در 6 منطقه کشور برگزار شده است، گفت: این جشنواره در سه منطقه دیگر به میزبانی شهرهای شیراز، کرمان و آبادان در ماه های آینده برگزار می شود.
اولین جشنواره ' سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری ' در منطقه 6 کشور، شنبه شب با معرفی برترین غذاهای ایرانی و سرآشپزهای برتر این منطقه پایان یافت.
2093 / 6022 ** خبرنگار: اصغر دواتگر** انتشار دهنده : مسعود عمادی **
کد N1566878

وبگردی