آفتاب

گالری ریاضیات در موزه علوم لندن افتتاح می شود

گالری ریاضیات در موزه علوم لندن افتتاح می شود

تهران-ایرنا- گالری دائمی ریاضیات که نشان دهنده ایده های ریاضیدانان از 400 سال پیش است روز پنجشنبه 8 دسامبر (18 آذر) در موزه علوم لندن افتتاح می شود.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه تلگراف، وجود درس هایی مانند معادلات درجه دوم، تقسیم، مثلثات باعث می شود که دانش آموزان همواره از خود سوال کنند که این دروس به چه دردی در زندگی می خورد.
اکنون موزه علوم لندن با افتتاح یک گالری دائمی که به ریاضیات اختصاص داده شده است امیدوار است باعث تغییر این تفکر در میان دانش آموزان شود.
این گالری برای الهام بخشیدن و اطلاع دادن به ریاضیدانان نسل بعد طراحی شده است. این گالری به نام 'ریاضیات: وینتون گالری' توضیح می دهد که چرا ریاضیات مرکز همه چیزهایی است که برای ما مهم است.
این گالری که ساخت آن 2 سال بطول انجامید، 400 سال ریاضیات را در برمی گیرد و شامل 100 شیئی است که هر کدام نقش مهمی در آوردن ریاضیات در زندگی دارد.
به گفته دکتر دیوید رونی مدیراین گالری، اغلب اوقات ریاضیات به عنوان یک موضوع داخلی در نظر گرفته می شود که ارتباط کمی با زندگی روزمره دارد، اما این حقیقت ندارد.
وی خاطر نشان کرد که به تصور وی در دو سال گذشته برای آموزگاران، پدر و مادرها ، دولت و صنعت بسیار مشخص شده است که آگاهی از ریاضیات واقعا برای رفاه آینده مهم است.
وی تاکید کرد که به یک گفتمان جدید فرهنگی در مورد ریاضیات نیاز است.
علمی**2038**1440
مترجم: درنا محمدیان** انتشار: معصومه گلشن
کد N1566745

وبگردی