آفتاب

افزایش سهمیه تولید نفت ایران باعث شتاب اقتصادی و سرمایه گذاری می شود

افزایش سهمیه تولید نفت ایران باعث شتاب اقتصادی و سرمایه گذاری می شود

ایلام - ایرنا - نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سهمیه تولید نفت ایران در نشست اخیر اوپک ضمن ثبات بازار باعث رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری های خارجی نیز می شود.

شادمهر کاظم زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت و اثرهای سازنده افزایش سهمیه تولید روزانه نفت ایران اظهار کرد: این اتفاق بیانگر توان و کارآمدی تیم مذاکره کننده کشورمان است و در حالی شکل گرفت که سهمیه بیشتر کشورهای عضو اوپک کاهش یافت.
وی افزود: این موفقیت ارزشمند که به همت دولت تدبیر و امید بدست آمد یک بستر مناسب برای احقاق حقوق از دست رفته ملت ایران بوجود آورد تا ما بتوانیم پس از سال ها اعمال تحریم های ظالمانه با تلاش به حق خود برسیم.
کاظم زاده اثرهای مثبت افزایش سهمیه تولید نفت ایران در فرایند توسعه کشور را یادآور شد و تاکید کرد: دستیابی نظام جمهوری اسلامی به سهم واقعی خود در بین کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) 10 میلیارد دلار به درآمدهای ارزی کشور می افزاید.
وی با بیان اینکه این افزایش درآمدها موجب رونق بازار کسب و کار و آرامش روانی در سطح کشور می شود، گفت: دیپلماسی نفتی منجر به رساندن تولید نفت کشور به حدود چهار میلیون بشکه در روز شد.
کاظم زاده یادآور شد: این افزایش تولید باعث رونق در بودجه های عمرانی کشور می شود و نقش موثری در کار و کار آفرینی خواهد داشت همچنین رونق بیش از پیش پروژه های عمرانی و خدماتی را در پی دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این موقعیت کشور بیش از هر زمانی به درآمدهای ارزی و سرمایه گذاری نیاز دارد، اضافه کرد: این موفقیت تاثیر بسزایی در اجرای طرح های عمرانی در مناطق مختلف کشور خواهد داشت.
وی با تشکر از ریاست جمهوری اسلامی و دست اندرکاران این رخداد مهم بین المللی گفت: این دستاورد مهم اقتصادی، ضمن ایجاد تغییر در شاخص های اقتصاد ملی و بهبود معیشت عمومی، زمینه تقویت مراودات جهانی و جذب سرمایه گذاران خارجی را فراهم می کند.
کاظم زاده تلاش برای جذب اعتبار و اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی در استان ایلام را یکی از مهمترین اولویت های کاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی دانست.
وی افزود: با افزایش سهمیه تولید روزانه نفت و درآمدهای ارزی، امیدواریم در حوزه اقتصادی و عمرانی کشور شتاب قابل قبولی را شاهد باشیم.
خبرنگار: سیدحرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9002
کد N1566693

وبگردی