آفتاب
خبر

جزئیات اجرای طرح ملی مدیریت آسمان ایران‌شهر

جزئیات اجرای طرح ملی مدیریت آسمان ایران‌شهر

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اجرای دو فاز اول طرح ملی مدیریت آسمان ایران‌شهر با هدف ایجاد مسیرهای هوایی جدید و ...

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه:مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اجرای دو فاز اول طرح ملی مدیریت آسمان ایران‌شهر با هدف ایجاد مسیرهای هوایی جدید و افزایش توان رقابتی در عرصه هوانوردی خبر داد و گفت: افزایش قدرت نرم کشور بخشی از طرح ملی مدیریت آسمان ایران‌شهر است. به گفته رحمت‌الله مه‌آبادی، این طرح عاملی برای دست یافتن به استانداردهای لازم و افزایش سهم ایران در ترافیک هوایی است. وی با اعلام اینکه درحال حاضر در شبانه روز چیزی حدود هزار هواپیما از آسمان کشور ما عبور می‌کند، گفت: اگر این رقم را به دو هزار پرواز افزایش دهیم و بتوانیم وابستگی متقابل ایجاد کنیم، این وضعیت برای ما امنیت پایدار می‌آورد.

وی با اشاره به جزئیات اجرای طرح ملی مدیریت آسمان ایران‌شهر گفت: فاز اول طرح آسمان ایران‌شهر معطوف به ایجاد ۷هزار و صد کیلومتر راه هوایی است که اجرایی شده است و بر همین اساس در منطقه پرترافیک ۶۰درصدی خلیج‌فارس تا اروپا و برعکس یک راه دیگر ایجاد کردیم، اما فاصله بین این سه راه را هم افزایش دادیم که استانداردهای ایمنی را بتوانیم ایجاد کنیم تا براساس آن بتوانیم از ناوبری ماهواره‌ای بهره‌برداری کنیم. مه‌آبادی با بیان اینکه در فاز دوم به‌دنبال این هستیم که تعدادی مسیرهای جدید موازی ایجاد کنیم، افزود: برای این کار هزینه نمی‌کنیم، ایجاد مسیرهای جدید به‌صورت نرم‌افزاری است و باید همکارانمان را دربخش نظامی مجاب کنیم تا برای بهره‌برداری از آسمان ایران گام‌های بزرگتری برداشته شود. مه‌آبادی درعین حال هشدار داد در حال حاضر تعدادی از پروازهای عبوری از آسمان ایران از نظر بعد مسیر تمایل به استفاده از آسمان عراق دارند و در صورت امن شدن عراق، پروازهای عبوری از مسیر آسمان ایران به سمت عراق گرایش خواهند یافت و در این‌صورت بازگرداندن آنها به مسیر ایران بسیار سخت خواهد بود.

کد N1566620

وبگردی