آفتاب
اقدام مشترک سازمان منطقه آزاد قشم و جایکا،

برندسازی محصولات روستاهای قشم با هدف ارتقای معیشت مردم

برندسازی محصولات روستاهای قشم با هدف ارتقای معیشت مردم

بندرعباس - ایرنا - مدیر طرح آژانس همکارهای بین المللی ژاپن(جایکا) در سازمان منطقه آزاد قشم گفت: براساس طرح مشترک سازمان منطقه آزاد با جایکا، برنامه برندسازی محصولات و خدمات روستاهای این جزیره با هدف ارتقای معیشت مردم آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، سعید بنی عامریان روز شنبه افزود: این موضوع در چهارمین نشست کمیته فرعی گردشگری با عنوان 'یک روستا ، یک محصول' در روستای تنبان جزیره قشم با فعالیت 6 منطقه گردشگری این جزیره و مشارکت جوامع محلی و با هدف احیای گردشگری روستایی و طبیعت گردی و تکمیل اطلاعات گردشگری روستایی برای تکمیل بروشور گردشگری قشم بررسی شد.
وی با اعلام اینکه ارتقای سطح معیشت روستائیان از محل درآمدهای صنعت گردشگری مهم ترین سیاست این سازمان می باشد، گفت: استفاده از دانش و تجربه جایکا برای تقویت درآمدزایی جوامع محلی قشم از سال 94 با برگزاری نشست های متعدد کارشناسی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر طرح جایکا در سازمان منطقه آزاد قشم ، همچنین از صدور مجوز 52 کاشانه میهمان در 23 روستای جزیره قشم توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان نیز به عنوان یک اقدام بسیار مهم با هدف ارتقای سطح معیشتی روستائیان از محل درآمد حوزه گردشگری در این جزیره نام برد.
بنی عامریان گفت: انتقال تجربه های بهره برداری از ظرفیت های گردشگری روستایی در کشور ژاپن هم در این نشست توسط کاظم وفاداری استاد ایرانی دانشگاه APU ژاپن و یکی
از کارشناسان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن(جایکا) برای شرکت کنندگان تشریح شد.
وی گفت: در این نشست مشترک با تشکیل کارگاهی به صورت گروهی، ظرفیت های موجود هر یک از روستاهای 67 گانه جزیره قشم با هدف دستیابی به بهترین شیوه استفاده از ظرفیت های گردشگری بررسی شد.
بنابر این گزارش، چهارمین جلسه کمیته فرعی گردشگری با عنوان 'یک روستا، یک محصول' با حضور نمایندگان سازمان منطقه آزاد قشم، نمایندگان جایکا، فعالان حوزه گردشگری روستای تنبان و دیگر مسئولان محلی با هدف دستیابی به راه های چگونگی تبدیل ظرفیت های گردشگری این روستا و دیگر روستاهای جزیره قشم به محصولات درآمد زا برگزار شد.
جزیره قشم در جنوب ایران به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با ظرفیت های مهم گردشگری از جمله طولانی ترین غار نمکی جهان، دره چاهکوه، جنگل دریایی حرا، جزایر ناز، دره تندیس ها، دره ستاره ها، غارهای خوربس، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، خلیج دلفین ها، سواحل زیبا، ماسه های نقره ای، قلعه پرتغالی ها، بادگیرهای منحصر بفرد و چاه های تلا در لافت، موزه ژئوپارک و ده ها ظرفیت دیگر حوزه گردشگری همه ساله میزبان چند میلیون جمعیت از نقاط مختلف ایران و جهان است که با هدف تماشای زیبایی های عالم خلقت به این جزیره سفر می کنند.
جزیره قشم با حدود یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.
7195/6048/1772
خبرنگار : رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : مجید ملازاده
کد N1566251

وبگردی