آفتاب

استاندار سمنان: مشکلات جامعه با ترویج فرهنگ نماز رفع می شود

استاندار سمنان: مشکلات جامعه با ترویج فرهنگ نماز رفع می شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان ترویج فرهنگ نماز در جامعه را راهی برای رفع مشکلات دانست و گفت: ترویج فرهنگ نماز مقدمه و زمینه تربیت الهی انسان است.

به گزارش ایرنا، محمد رضا خباز روز شنبه در اجلاس استانی نماز و همایش تجلیل از فعالان و خادمان نماز استان سمنان در سالن شهید مطهری، افزود: بالاترین، برجسته ترین و کامل ترین راه ارتباط با خدا نماز است و اگر جامعه را با برکات و روش های نماز خواندن آشنا کنیم، به مصونیت مورد انتظار دست خواهیم یافت.
وی با بیان اینکه عمده افرادی که در زندانها به سر می برند قبل از ورود به ندامتگاه‌ها اهل نماز نبودند،افزود: اقامه نماز باعث کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی در جامعه می‌شود.
خباز با تاکید بر اینکه تحقق فرهنگ نماز بهترین راه برای پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی است، اضافه کرد: نقش خانواده و مدارس در ترویج فرهنگ نماز بسیار موثر است.
استاندار سمنان با بیان اینکه در برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی به هنگام نماز، مغازه ها را تعطیل و به اجبار نماز اقامه می کنند، افزود: اجبار فرد برای اقامه نماز مصونیت جامعه را به دنبال ندارد بلکه نماز باید با اعتقاد به اینکه انسان را هدایت می کند و از مشکلات و گرفتاری ها نجات می دهد به صورت دلخواه، اقامه شود.
خباز با بیان اینکه اگر نماز مورد قبول واقع شود،اعمال دیگر انسانها نیز مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و با تاکید براینکه مدارس و پیش دبستانی بهترین مکان برای ترویج و نهاینه کردن فرهنگ نماز است، بیان کرد: کودکان باید از دوران طفولیت با نماز آشنا شوند تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.
استاندار سمنان با اشاره به اقدامات ستاد اقامه نماز استان در ترویج فرهنگ نماز و همه گیر شدن این فریضه مهم و الهی، خاطرنشان کرد: مساجد استان سمنان از رونق خوبی برخوردار است و باید زمینه حضور بیشتر جوانان و مردم دراین اماکن فراهم شود. خباز، به کارگیری مشوق ها و روش های نوین برای جذب بیشتر دانش آموزان به فریضه نماز را خواستار شد و گفت: باید تمام تلاش خود را برای آشنایی مردم با فرهنگ نماز به کار گیریم.
به گزارش ایرنا، در این اجلاسیه استانی که سعید دریس مدیر امور استانهای ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام عبدوس امام جمعه موقت سمنان، جمعی از روحانیون و مدیران کل دستگاههای اجرائی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، از دستگاههای اجرائی فعال در امر نماز در گروهای مختلف علمی،آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی، مدیریتی و قضایی، اجتماعی و رفاهی،عمرانی و تولیدی و اقتصادی و فعالان نماز آموزش و پرورش تجلیل شد.
این اجلاسیه با موضوع نماز و کاهش آسیب های اجتماعی بوده و به نقش نماز، این فریضه واجب و الهی در کاهش آسیب های اجتماعی می پردازد.
لزوم اجرای فریضه واجب نماز به عنوان یکی از راههای خلاصی جامعه از آسیب های اجتماعی و تاکید بر نماز به عنوان تنها فریضه ای که می تواند سلامت جامعه را تضمین کند از مباحث مطرح شده در این اجلاسیه است.
7470/6103
خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1566114

وبگردی