آفتاب

موفقیت ایران در اجلاس اوپک نتیجه مدیریت علمی و به دور از سیاست‌زدگی بود

موفقیت ایران در اجلاس اوپک نتیجه مدیریت علمی و به دور از سیاست‌زدگی بود

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت علمی و عقلانی و پرهیز از هیجان و سیاست زدگی، پیروزی اخیر دولت تدبیر و امید برای کشور در اجلاس اخیر اوپک را رقم زد.

احمد همتی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: وابستگی کشور به نفت و گاز بسیار ناچیز است، اما این پیروزی احقاق حقوق مجدد نفت کشور در سطح منطقه و جهان بود.
در نشست اخیر اوپک در وین، اعضا بر کاهش روزانه یک میلیون و ٢00 هزار بشکه از مجموع تولید نفت خود و افزایش تولید ایران تا 3.9 میلیون بشکه در روز، توافق کردند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در چند سال گذشته با تحریم های ظالمانه نفتی به دنبال کاهش تولید نفت ایران بودند که با برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید، کشورمان بار دیگر به جایگاه واقعی نفتی برگشت.
همتی خاطرنشان کرد: اعضای اوپک به این نتیجه رسیدند که با کاهش قیمت نفت، خودشان بیشتر نسبت به ایران ضرر می کنند و به همین دلیل اعضای اوپک به بسته های فنی پیشنهادی ایران پاسخ مثبت دادند.
وی با اشاره به همدلی مردم در تمام عرصه های ملی و بین المللی خاطرنشان کرد: مردم به طور حتم، ارزش این دستاورد ملی را می دانند و این پیروزی بزرگ را به نیکی یاد خواهند کرد.
همتی اضافه کرد: به طور حتم، منویات رهبر انقلاب اسلامی در دستاورد اخیر دولت تدبیر و امید در نظام بین الملل نقش اساسی دارد و قانون‌مداری و پرهیز از هیجان های کاذب، با رهنمود های ایشان به کشور بازگشته است.
وی افزود: دولت با برنامه های راهبردی و دیپلماسی، اعتماد جهانی را به کشور برگردانده است و باید با حوصله، شاهد اتفاق های مهم اقتصادی در کشور باشیم.
نماینده مردم شهرستان های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات نفت در کشور با‌ برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید به 2 میلیون و 800 هزار بشکه رسید که با این حجم از صادرات، افزایش رونق اقتصادی قابل انتظار است.
اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست خود در وین توافق کردند به مدت 6 ماه از ابتدای سال ٢0١٧ میلادی، روزانه یک میلیون و ٢00 هزار بشکه از تولید خود بکاهند و مجموع آن را به ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند که این توافق برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام صورت می گیرد که پیشنهاد این موضوع از طرف ایران مطرح شد.
در این نشست اعضای اوپک در کنار کاهش تولید نفت اعضا، افزایش فروش نفت ایران روزانه تا 3.9 میلیون بشکه را پذیرفتند.
7339/6103
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1566059

وبگردی