آفتاب

رئیس دولت تمام قد از استقلال تامین اجتماعی حمایت کند

رئیس دولت تمام قد از استقلال تامین اجتماعی حمایت کند

ایلنا: یک فعال کارگری با بیان اینکه اجازه ادغام صندوق تامین اجتماعی با سایر بیمه را نمی دهیم عنوان کرد: از رئیس دولت می‌خواهیم تا در کنار وزارت رفاه بایستد و از ادغام درمان تامین اجتماعی جلوگیری کند.

علی اکبر رواقی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: صندوق بیمه تامین اجتماعی با تمامی ارکانش، یک صندوق بین النسلی و متعلق به کارگران  است و نباید به آن دست دارزی شود چراکه مطابق شرع و قانون تعرض به حق الناس یک تخلف محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه از بدو راه‌اندازی سازمان تامین اجتماعی دولت هیچ سهمی در این صندوق نداشته است، اظهار داشت: آقای روحانی و دولت تدبیر و امید نباید به چنین طرح هایی روی خوش نشان بدهند.

رواقی با بیان اینکه این طرح تبعات اجتماعی فراوانی خواهد داشت، گفت: صندوق با پول کارگران و زحمتکشان به وجود آمده است و حتی دولت هم در آن سهمی ندارد. حامیان این طرح فراموش نکنند که صندوق تامین اجتماعی خط قرمز ما است.

هضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: آیا وزیر بهداشت حاضر است بیمارستان های شخصی خود را به دولت واگذار کند؟ اگر نه چه طور انتظار دارد که کارگران از بیمارستان ها و مراکز درمانی خود چشم پوشی کنند.

او گفت: کشور منابع نفتی و گازی فراوانی دارد که اگر به درستی مدیریت شوند، دیگر نیازی نیست که به صندوق کارگران دست دارزی کنند.

رواقی در پایان خاطر نشان کرد: با رعایت موارد قانونی و انجام تحصن اجازه نمی دهم که این طرح به سرانجام برسد.

کد N1565960

وبگردی