آفتاب
نماینده مردم خمین

دستاورد اجلاس اوپک برای ایران رونق تولید و توسعه است

دستاورد اجلاس اوپک برای ایران رونق تولید و توسعه است

خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: دستاورد اجلاس اوپک برای ایران رونق تولید و توسعه است و افزایش سهم صادرات نفت، منابع مالی مناسبی را برای سرعت بخشی به برنامه ها و اثر گذاری حوزه اقتصادی خواهد داشت.

محمد ابراهیم رضایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تلاش وزیر نفت برای احیاء نظام سهمیه بندی شده در اوپک قابل تحسین است و این امر نوید خوبی است تا دولت تدبیر و امید با درآمد حاصل از فروش و صادرات نفت در بخش های حیاتی سرمایه گذاری کند.
وی اظهارکرد: اگر چه بخشی از وابستگی به نفت در سال های تحریم کم شده و هزینه های جاری از منابع دیگر نظیر مالیات ها تامین می شوداما دآامد حاصل از صادرات نفت در تقویت صندوق توسعه و به عنوان موتور محرک تولید و زیرساخت های توسعه ای مطرح است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر دشمنان تلاش وافری کردند تا ایران را با محدودیت های اقتصادی تضعیف کنند و از فروش نفت با طرح های مختلف جلوگیری کنند تا درآمد ملی کاهش یابد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت جهانی نفت خام تاثیر چندانی بر بودجه کشور نداشت و با تدبیر و مدیریت دولت و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی بخش مهمی از گذرای دشمن بی اثر شد اما با موفقیت دیپلماسی نفتی امروز می توان آهنگ توسعه کشور را شتاب داد.
رضایی افزود: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، پیگیری دولت تدبیر و امید، افزایش تولید، صادرات کالاهای غیر نفتی و استفاده از ظرفیت های بالقوه موجب شد تا جنگ اقتصادی دشمن به فرصتی ارزشمند برای کشور تبدیل شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: با افزایش سهمیه صادرات نفت در اجلاس اوپک، ایران اسلامی به جایگاه صادرات نفتی خود برگشته و امروز با تجارب خوداتکایی در دوران تحریم مقتدرتر در عرصه اقتصاد گام برمی دارد.
رضایی گفت: در صورتی که قیمت نفت نیز سامان بگیرد، درآمد ملی افزایش می یابد و بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می شود.
اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند. پیشنهاد این موضوع از طرف ایران مطرح شد.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند/**انتشار دهنده:مژگان حیدری *
کد N1565268

وبگردی