آفتاب

امام جمعه بجنورد: خیرین برای ساخت خوابگاه دانشجویی اموال خود را وقف کنند

امام جمعه بجنورد: خیرین برای ساخت خوابگاه دانشجویی اموال خود را وقف کنند

بجنورد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با بیان اینکه موضوع وقف در گذشته پررنگ تر از امروز بوده است، اظهار کرد: مردم می توانند اموال خود را برای ساخت خوابگاه دانشجویی وقف کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد وقف را ذخیره برای آخرت دانست و گفت: وقف صدقه جاریه است که در بستر تاریخ می ماند و هر چه این موقوفات در کار خیر به کار رود ثوابش برای واقف هم لحاظ می شود.
وی گفت: افراد می توانند در شرایط فعلی اموال خود را برای کارهای معنوی و فرهنگی مانند احداث خوابگاه برای دانشجویان، حوزه علمیه و حتی ساخت آسایشگاه برای زائران وقف کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه برخی از مردم ذخیره ارزی خوبی دارند اما متاسفانه ذخیره ارزشی آن ها مناسب نیست، افزود: مردم نباید فقط فکر پس انداز ارزی در این دنیا باشند بلکه باید برای آخرت خود توشه ای داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی با ذکر حدیثی از امام رضا (ع) در خصوص توصیه به بندگان خدا برای ذخیره آخرت، گفت: وقتی بنده ای از دنیا می رود ملائکه می پرسند که از دنیا چه چیزی پیش فرستاده است که اکنون برای آن ذخیره باشد.
وی با بیان اینکه امام هشتم (ع) محروم را کسی دانسته است که از کار خیر به وسیله مالش غفلت کند، تصریح کرد: در قیامت برخی افراد به حال واقفان قبطه خورده و افسوس می خورند که چرا آن هنگام که می توانستند کاری انجام دهند غفلت کردند.
حجت الاسلام یعقوبی افزود: هر کار خیر در دنیا میزان عمل را سنگین خواهد کرد.
7182/ 6042 خبرنگار:عباس فتوره چی** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
کد N1565195

وبگردی