آفتاب
آیت الله علوی گرگانی:

برای حفظ استقلال حوزه‌ها می‌توان از موقوفات حوزوی و عام بهره برد

برای حفظ استقلال حوزه‌ها می‌توان از موقوفات حوزوی و عام بهره برد

آیت الله علوی گرگانی گفـت: برای حفظ استقلال حوزه‌ها که مورد تأکید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید قرار دارد، می‌توان از موقوفات حوزوی و همچنین موقوفات عام نهایت بهره‌برداری را داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف وهیئت همراه  همزمان با پنجمین روز از دهه وقف که به نام وقف وحوزه های علمیه نامگذاری شده با آیت‌الله علوی گرگانی مدرس برجسته  حوزه علمیه قم دیدار وگفت وگو کردند. در این دیدار آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر قرآن و روایات گفت: مشاوره و انتخاب احسن، راهکاری برای پیشبرد اهداف است و سازمان اوقاف در این زمینه پیشگام بوده است.

وی افزود: گستردگی برخی امور آنقدر زیاد است که ممکن است همه ابعاد آن به خوبی در جامعه دیده نشود و کار سازمان اوقاف از همین دست است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رسیدگی به مساجد، بقاع متبرکه و موقوفات امری مهم و دارای گستردگی فراوان دانست و تصریح کرد: موقوفاتی وجود دارند که مصرف آنها عام است که می‌توان صندوقی برای ذخیره عواید این دست از املاک وقفی تأسیس و امور مختلف را از طریق آن سامان‌دهی کرد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه دارای مشکلاتی هستند که از جمله آنها می‌توان به معیشت طلاب اشاره کرد بنابراین برای حفظ استقلال حوزه‌ها که مورد تأکید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید قرار دارد، می‌توان از موقوفات حوزوی و همچنین موقوفات عام نهایت بهره‌برداری را داشت.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تصریح کرد: بقاع متبرکه به مراتب وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارند و از نظر فعالیت‌های قرآنی هم شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی از سوی سازمان اوقاف هستیم.

کد N1565141

وبگردی