آفتاب
معاون تربیت بدنی وسلامت وزیرآموزش و پرورش:

سهمیه جذب نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی به استان ها واگذار شد

سهمیه جذب نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی به استان ها واگذار شد

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۳هزار دبیر سراسر کشور در حوزه تربیت بدنی مشغول فعالیت هستند، گفت: امسال سهمیه جذب نیروی انسانی در این حوزه به استان ها واگذارشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرزاد حمیدی در آیین افتتاحیه دوره اصول طراحی آموزشی درس تربیت بدنی کارشناسان نواحی و مناطق کشور گفت: در حوزه تربیت بدنی فعالیت های ما از یک پشتوانه تئوریک و مبانی نظری برگرفته از سند تحول بنیادین برخوردار است.

وی اظهارکرد: ما بایستی خطوط اصلی خود را از سند تحول بنیادین برداشت کنیم، چون این سند به عنوان چرخش دهنده اصلی نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود.

حمیدی با بیان اینکه جمعیت هدف ما ۱۳ میلیون دانش آموز است، افزود: سند تحول بنیادین بر شایستگی های پایه ای دانش آموزان تاکید می کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش بر ارتباط بین اولیا و مدرسه تاکید کرد و ادامه داد: سند تحول بنیادین در همین راستا بر مشارکت محوری، مدرسه محوری، دانش آموزمداری، عمومیت بخشی، عقلانیت مداری و کیفیت محوری تاکید دارد.

وی اظهارکرد: امروز جمهوری اسلامی به انسان سالم، خوداتکا و مسئولیت پذیر نیاز دارد و انسان تراز سند تحول بنیادین انسانی بانشاط، تلاشگر، مقتدر، جمع گرا، دلسوز و مسئولیت پذیر است.

حمیدی خاطرنشان کرد: تربیت بدنی باید به عنوان یک ضرورت برای پرورش نسل آرمانگرا، بانشاط و سالم در جامعه با تغییر سبک زندگی ماشینی که عامل بسیاری از بیماری هاست، به نقش خود جامه عمل بپوشاند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس انسان ها با اراده و ایمان قوی توانستند در تاریخ حماسه ساز باشند، افزود: وظیفه خطیر ما تربیت انسان های مومن، متعهد، دلسوز، متخصص، با انگیزه و مثبت اندیش در جامعه است.

وی نقش آموزش دانش آموزان در مدرسه را برای چگونگی پر کردن اوقات فراغت مهم خواند و ادامه داد: ایجاد کمپین های ورزش همگانی یکی از راهکارهای موثر برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان است.

حمیدی با اشاره به اینکه ۲۱ درصد دانش آموزان جامعه جزو افراد چاق محسوب می شوند، اعلام کرد: در این راستا طرح حیاط پویا را در مدارس سراسر کشور برای پیشگیری از اضافه وزن محصلان اجرا کردیم که مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

وی اظهارکرد: فعالیت های فوق برنامه درس تربیت بدنی بایستی مدرسه محور باشد و المپیادهای درون مدرسه ای در این راستاست.

حمیدی با بیان اینکه هم برای فضای درون مدرسه ای و هم برون مدرسه ای سرانه پیش بینی شده است، گفت: بایستی ۱۵ تا ۲۰ هزار کانون درون و برون مدرسه ای ایجاد شود که نیازمند همت همگانی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: استان ها باید در رشته های ورزشی سرمایه گذاری کنند که زیرساخت های آن رشته در استان مهیا باشد.

کد N1565123

وبگردی