آفتاب

امام جمعه موقت بیرجند: آمریکا نماد کامل استکبار و پیمان شکنی در جهان است

امام جمعه موقت بیرجند: آمریکا نماد کامل استکبار و پیمان شکنی در جهان است

بیرجند- ایرنا- امام جمعه موقت بیرجند مرکز خراسان جنوبی با انتقاد از مصوبه شب گذشته مجلس سنای آمریکا مبنی بر تمدید تحریم ها علیه ایران، گفت: این کشور نماد کامل استکبار در پیمان شکنی عرصه جهانی است.

حجت الاسلام علیجان دلدار امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند در مسجد امام حسین(ع) افزود: با این مصوبه دیدیم، آمریکا چگونه نقض عهد و پیمان می کند و پیمانی هم که بست، به آن پای بند نیست.
وی اضافه کرد: قرآن تاکید دارد، اگر پیمانی بسته شد، دشمن نقض عهد کرد، دین شما را مورد تهدید قرار دارد، بدانید کفر و استکبار تنها با مقاومت و ایستادگی ملت ها مجبور به عقب نشینی خواهد شد، آن وقت از خطر دشمن نجات پیدا خواهید کرد.
وی با بیان بخشی هایی از توطئه آمریکا علیه انقلاب و نظام اسلامی ایران از سال 1357تاکنون یادآور شد: مسئولان نظام در ارتباط با برجام بر اساس وظایف مشخص، نهایت تلاش را انجام دادند .
وی تصریح کرد: هرچند مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا مبنی بر تمدید تحریم ها از نظر ما ارزشی ندارد، قرآن وظیفه ما را در مقابل استکبار بیان کرده است که آنها زبانی جز مقاومت و ایستادگی نمی شناسد.
خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: تمدید تحریم ها ثابت کرد، هرگز نباید به استکبار اعتماد کرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب باید برای توسعه، پیشرفت و سربلندی انقلاب و نظام به امکانات و ظرفیت های داخلی تکیه کرد، به وعده های پوشالی آنها دل نبندیم و نسبت به آن نباید هم خوش بین باشیم.
حجت الاسلام دلدار در ادامه با تبریک آغاز ماه ربیع الاول تاکید کرد: این ماه عزیز، ماه آغاز ولایت و امامت و وحدت مسلمانان است و تاکید زیادی هم شده است که در این ماه در قبیله و عشیره خود نماز بگذارید، در آیین تشییع جنازه آنها شرکت و از بیماران شان هم عیادت کنید، و حق برادری را نسبت به برادران مسلمان خود به خوبی انجام دهید.
امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه مسلمانان باید اهل اخلاق حسنه و پسندیده باشند ، گفت: باید با مردم رفتار خوب داشته باشیم، حتی کسی که با ما هم عقیده نیست.
وی تصریح کرد: مسلمان باید با عمل، رفتار و کردار خود و دوستی و مودت همه را به سوی ائمه جلب کند و با رفتار خود ، اعمال زشت را از خویش دور سازد و همواره به یاد خدا و مرگ باشد و زیاد هم قرآن تلاوت کند.
وی در بخشی از خطبه ها با اشاره به 13 آذر ماه که روز جهانی معلولان نامگذاری شده است، اظهار کرد: همه نسبت به این افراد مسئولیت و تکلیف دارند، کسانی که سالم تر هستند، مسئولیت بیشتری دارند و کسی که معلول است، مسئولیت کمتری متوجه اوست.
وی با تاکید بر مسئولیت فردی و اجتماعی افراد نسبت به معلولان تاکید کرد که باید وظیفه خود را نسبت به آنها به درستی انجام دهیم.
دلدار خواهان توجه بیشتر سازمانها، نهادها، گروه ها و افراد مختلف به شخصیت معلولان شد و گفت: باید به آنها شخصیت بدهیم، توانمندی های معلولان را شناسی کنیم، ممکن است فردی با وجود معلولیت در رشته ای از توانمندی بسیار بالایی برخوردار باشد.
وی همچنین خواهان کشف، شناسایی استعدادها و ظرفیت هایی که در معلولان جامعه وجود دارد، شد و گفت: جایگاه این قشر در جامعه حفظ شود.
حجت الاسلام دلدار بیان کرد که امروز با توجه به پیشرفت علم ژنتیک و سایر علوم به خوبی می توان از تولد فرزند معلول پیشگیری کرد که در این صورت تعداد معلولان ذهنی ، جسمی و حرکتی در جامعه کاسته خواهد شد و با رعایت قانون و مقررات در جامعه از معلول شدن افراد بیشتر نیز می توان جلوگیری کرد.
خطیب جمعه بیرجند در ادامه به 16آذر، روز دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشگاه کانون علم و دانش است، دانشجو لایق ترین فرد از نظر ایستادگی در مقابل ظلم، بی عدالتی و استکبار جهانی است.
وی همچنین در ادامه به بحث های هفته قبل با ذکر آیات و احادیثی به مفهوم تقوی، عبادت، بندگی و انفاق پرداخت و گفت: بالاترین مصداق انفاق، وقف است زیرا بندگان خدا اهل انفاق هستند و حضرت علی(ع) با آن همه عظمت، اهل وقف بود.
2047* خبرنگار و ارسال کننده- عباسقلی اشکورجیری *
کد N1565121

وبگردی