آفتاب
امام جمعه قزوین:

مسئولان از بیکاری، وضعیت بد اقتصادی و بدعهدی آمریکا شرمسار باشند

مسئولان از بیکاری، وضعیت بد اقتصادی و بدعهدی آمریکا شرمسار باشند

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مسئولان باید به جای لغو یک سخنرانی بیهوده از بیکاری، شرایط بد اقتصادی و بدعهدی آمریکا در نقض برجام شرمسار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب پیش بینی کرده بودند سنای آمریکا شب گذشته با اکثریت آراء نمایندگان خود تحریم های ایران را برای ۱۰ سال دیگر تمدید کرد تا نشان دهد قابل اعتماد نیست و هر کس به آن ها دل ببندد زیان خواهد دید.

وی افزود: این همان آمریکاست که تیم مذاکره کننده گفتند فتح الفتوح کرده اند و نتیجه مذاکرات به جایی ختم شد که هیچ چیزی بدست نیاوردیم اما تحقیر شدیم.

فاصله گرفتن از قرآن آسیب رسان است

عابدینی بیان کرد: تمدید تحریم ها که نقض برجام است در واقع موجب تحقیر تیم مذاکره کننده شد و باید پرسید چرا باید کاری کنیم که اینگونه خود را زیر سوال ببریم.  

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: هرجا که از دستورات دینی و قرآنی فاصله گرفته ایم آسیب دیده ایم و امروز شاهد تحقق پیش بینی قرآن و رهبری از نقض تعهدات استکبار و دشمنان هستیم که باید از آن عبرت بگیریم.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: چقدر در خطبه های نماز جمعه اعلام کردیم که مذاکرات و گفتگو با استکبار هیچ نتیجه ای ندارد حال که بی توجهی شده چه کسی باید خسارت آن را بپردازد؟

امام جمعه قزوین بیان کرد: مسئولان باید از مذاکرات بی حاصلی که آغاز کردند و به ملت خسارت زدند عبرت بگیرند.

مسئولان نظام از بیکاری و حقوق نجومی شرمساری کنند

عابدینی در ادامه خطبه های نماز جمعه قزوین با انتقاد شدید از مسئولان ارشد کشور اظهارداشت: وقتی لغو یک سخنرانی اختلاف انگیز در کشور موجب شرمساری مسئول عالیرتبه کشور می شود باید گفت خوب بود شما برای دادن امتیازات شتاب زده به آمریکا که هیچ امتیازی نگرفتید شرمسار می شدید.

وی اظهارداشت: شما باید برای حقوق های نجومی که دل رهبری را به درد آورد و برای بیکاری جوانان و وعده های ۱۰۰ روزه که ۱۰۰۰ روزه شد شرمساری می کردید.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: مسئولان باید از رکود اقتصادی که نسبت به گذشته بدتر شده و قراردادهای نفتی که منافع استکباری را در نظر گرفته و برخی از آن سود می برند و میلیونها بشکه نفت که فروخته شده اما پولش معلوم نیست داده شود اظهار شرمساری می کردند.

عابدینی تصریح کرد: بی توجهی به اقتصاد مقاومتی که راهکار برون رفت از مشکلات کنونی است باید موجب شرمساری برخی شود و پشت کردن به ملت و دل بستن به دشمنان اظهار ندامت و شرمساری دارد نه لغو یک سخنرانی که هیچ سودی برای مردم ندارد.    

دانشگاهها محل فعالیت نیروهای انقلابی باشد

خطیب جمعه قزوین با گرامیداشت روز دانشجو ضمن انتقاد از تنگ شدن فضا برای دانشجویان انقلابی هم گفت: مسئولان دانشگاهها باید حامی دانشجویان انقلابی و متعهد و دلسوز باشند اما متاسفانه فضا برای دانشجویان قانون مدار و مراعات کننده قانون و ادب تنگ شده است.

وی اضافه کرد: با جوانانی که دیانت و ادب و تعهد دارند کم لطفی و برخورد می شود ولی در عوض از کسانی که فتنه گرند و در مسیر استکبار حرکت می کنند حمایت می کنند.

آیت الله عابدینی گفت:در رژیم گذشته سه دانشجو راشهید کردند و در همان دانشگاه به نیکسون نشان افتخار دادند و امروز هم برخی می خواهند همان راه را بروند و به جای خدمت به مردم و دانشجویان مومن در مسیر استکبار گام بردارند.

وی اضافه کرد: دانشگاهی که از جییب مردم اداره می شود نباید در مسیر اهداف استکباری حرکت کند بلکه بایدمحل تربیت جوانانی مومن و انقلابی  باشد.

کد N1565087

وبگردی