آفتاب
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

بوم‌گردی از الگوهای شاخص گردشگری در کشور است

بوم‌گردی از الگوهای شاخص گردشگری در کشور است

همدان - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابیان اینکه بوم‌گردی از الگوهای شاخص گردشگری در کشور است، گفت: امسال نخستین روستای بوم‌گردی کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رحمانی موحد شامگاه پنج‌شنبه در نشست تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه در حوزه گردشگری با دو تشکل مختلف روبرو هستیم که یکی گردشگری، هتل و هتلداران و دیگری تشکل‌های مردم نهاد هستند، گفت: این دو مقوله موتور محرک و انرژی‌زای گردشگری خواهند بود.

وی روحیه جهادی و داوطلبانه، بهره مندی از دانش و علم لازم و انجام فعالیت‌های مستمر را از شاخص های سمن‌ها عنوان کرد و یاداور شد: باید از سمن‌ها برای ارتقای دانش استفاده کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ضرورت وجود رابطه‌ بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد و بابیان اینکه باید این رابطه را تویط سمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای ایجاد کرد، گفت: باید از ظرفیت سمن ها برای توسعه بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه بوم‌گردی یکی از الگوهای شاخص گردشگری است، از راه اندازی نخستین روستای بوم‌گردی کشور در روستای «جنت رودبار» رامسر تا پایان امسال خبر داد.  

بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در استان همدان فعال است

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در استان همدان فعال است، گفت: این تشکل‌ها در قالب ۸ گروه کاری امور را دنبال می‌کنند.

محمدابراهیم الهی تبار با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد، گفت: سمت و سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد است.

وی با بیان اینکه امروز بحث بر روی سه موضوع اقتصاد مقاومتی، برجام و آسیب‌های اجتماعی است، افزود: نقطه تلاقی این سه موضوع که می‌تواند در تعامل با اقتصاد جهانی، توجه به اقتصاد درونی جامعه و کسب توفیقات اثرگذار باشد، توجه به امر گردشگری است.

همدان در زمینه بوم‌گردی غنی نیست

الهی تبار همچنین بابیان اینکه استان همدان در زمینه بوم‌گردی غنی نیست و باید به این موضوع بیشتر توجه شود، عنوان کرد: پس از فراز و نشیب‌های فراوان لالجین به عنوان شهر جهانی سفال مطرح شده که باید این ظرفیت‌ها پیگیری و تداوم یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت مهم مطرح است، عنوان کرد: باید ایده‌های گردشگری را به ایده های اقتصادی تبدیل کنیم و از طریق آن ایجاد اشتغال برای جوانان را مدنظر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می کنیم تا توقعات اعضای سمن‌های گردشگری برآورده شود، افزود: تشکل‌ها ظرفیت بالایی دارند و باید در اختیار توسعه استان قرار گیرند.

۱۵ سمن مرتبط با میراث فرهنگی در همدان فعال است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان نیز با بیان اینکه در استان همدان ۱۵ سمن مرتبط با میراث فرهنگی فعال است، عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند و می توانند بازوان توسعه باشند.

علی مالمیر جلب مشارکت‌های مردمی را تضمین کننده برنامه‌ها دانست و گفت: می توان با بهره‌گیری از ظرفیت همین تشکل‌ها اثرگذاری برنامه ها را دوچندان کرد.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیتی چون تشکل‌ها از دل بر می‌آید و جنس دغدغه‌های آنها می‌تواند کمک کننده باشد، گفت: حوزه میراث فرهنگی سمن خیز است و میراث فرهنگی از ظرفیت تشکل‌ها استفاده می کند.

کد N1564900

وبگردی