آفتاب
معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر :

پروژه های دانشگاه به سمت محصول محوری حرکت می کنند

پروژه های دانشگاه به سمت محصول محوری حرکت می کنند

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: تا کنون پروژه ها مقاله محور بوده اند، اما این دانشگاه هم مانند دانشگاههای دیگر پروژه ها را به سمت محصول محوری پیش می برد.

مهدی احسانیان، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما سعی داریم  پرژوه های دانشگاه خواجه نصیر را به سمتی پیش ببریم که محصول محور باشند.

وی افزود: به دلیل اینکه مبحث  اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان مطرح شده، پس ضروری است که طرح ها و پروژه های دانشگاه را  از مقاله محور به محصول محور سوق دهیم.

احسانیان خاطر نشان کرد: باید دیدگاه خود را نسبت به مقاله تغییر دهیم به طوریکه این تحقیقات باید مشکلی از کشور و جهان را برطرف کند؛ باید به اندازه ای مقاله قوی و پراستناد باشد تا به هدف خود در این زمینه برسیم.

وی عنوان کرد:ما در دانشگاه ابزارهایی همچون آیین نامه ها، بحث پروژه های ارشد و دکترا را داریم که درصدد هستیم آنها را جهت دهی کنیم؛ از سوی دیگر هم باید با صنایع در جهت تولید محصول ارتباط داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است که شاخص هایی داشته باشیم تا اساتید را تشویق به انجام پروژه های محصول محور کند، افزود: در این دانشگاه شاخص هایی در نظر گرفته ایم تا با انجام مقاله های مهم، ارزش هایی برای اساتید در نظر گفته شود.

وی گفت: در این راستا اگر اساتید خواستار شرکت در کنفرانس های بین المللی باشند حمایت می کنیم تا بتوانند مقاله های محصول محور ارائه کنند. این اقدام باعث می شود که اساتید تجربه جهانی بدست بیاورند.

کد N1564888

وبگردی