آفتاب

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای: رویکرد دانشگاه ها، تئوری محور است

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای: رویکرد دانشگاه ها، تئوری محور است

شهرضا، اصفهان-ایرنا- قائم مقام رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: دو هزار و 640 دانشگاه در سطح کشور وجود دارد که بیشتر آنها با رویکرد تئوری و مدرک محور در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، رحمت الله رحمتی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرضا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: فرهنگ اشتغالزایی باید در دانشگاه های کشور نهادینه شود.
رحمتی تصریح کرد: توانمندسازی منابع انسانی باید در برنامه های اجرایی کشور نهادینه شود و دولت نیز به این موضوع بیشتر توجه کند.
قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار کرد: نرخ بیکاری در جامعه 12 درصد و در بین دانش آموختگان دانشگاه ها 19 درصد است.
رحمتی گفت: افراد بیکار برای اشتغال خود و افراد شاغل برای تداوم و ارتقاء سطح توانایی خویش، نیاز به فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای دارند.
وی با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری و بوم گردی در شهرستان شهرضا تصریح کرد: در این پیوند، ایجاد کارگروه پژوهشی متشکل از افراد مجرب، کارآمد و آگاه نسبت به شرایط جغرافیایی شهرضا ضروری است.
قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: افزایش بهره وری و ارتقاء اشتغال در هر حرفه ای با تربیت نیروهای مهارتی، کارآمد و دارای اخلاق حرفه ای میسر است.
رحمتی گفت: باید از ظرفیت قرار گرفتن شهرضا بر سر راه چهار استان کشور بخوبی استفاده شود.
وی همچنین با اشاره به حادثه اخیر راه آهن در سمنان گفت: یکی از مهمترین ارکان ایجاد اشتغال، اخلاق حرفه ای و ایمنی مشاغل است که این موارد در حادثه اخیر کمرنگ بود.
قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: خسارت شدیدی به دلیل نبود نیروی کارآمد و دارای مهارت کافی در حوزه های شغلی متفاوت به کشور وارد شده است.
رحمتی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای توانایی ارائه آموزش برای ایجاد مشاغل خانگی به افراد جویای کار را دارد و دستگاه های اجرایی نیز بخوبی از تولیدات این مشاغل حمایت می کنند و بازارچه های فروش را در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهند.
شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
6027/پ 7144
انتشار: شکراللهی
کد N1564702

وبگردی