آفتاب

افتتاح ساختمان جدید بهزیستی کیش

افتتاح ساختمان جدید بهزیستی کیش

کیش – ایرنا – ساختمان جدید بهزیستی کیش امروز پنجشنبه با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در کیش افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، ساختمان جدید بهزیستی کیش که به همت تعدادی از خیرین و با همکاری سازمان منطقه ازاد کیش ساخته شده امروز پنجشنبه با حضور علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش ، حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت ،شقایق کهور زاده رئیس بهزیستی کیش و جمعی از مدیران و رسای ادارات و نهادها در کیش افتتاح شد.
رئیس بهزیستی کیش در ابتدای این مراسم در سخنانی اظهار کرد : کلنگ این طرح از سال 93 با اهدا زمینی به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مساحت 900 متر مربع و با کمک خیرینی حمیدرضا ، علیرضا و امیر ریسمان سنج و موسی زاده با نیت خیر در بنایی به وسعت یک هزار و 880 متر مربع در پنج طبقه زده شد.
شقایق کهور زاده یاد آور شد : این طرح در مرداد ماه امسال با تلاش و پشتکار دست اندرکاران به نتیجه مطلوب رسید.
وی افزود: اداره بهریستی کیش از سال 1388 آغاز بکار کرده است و در شرایط کنونی به 115 خانواده خدمات رسانی می کند.
این مسئول در بهزیستی کیش گفت : هدف از ساخت ساختمان جدید بهزیستی و نیت اصلی خیرین ایجاد محلی برای ارائه خدمات درمانی و حرفه ای توانبخشی همچون گفتار درمانی ، آب درمانی و کار درمانی برای افراد معلول و نیازمند است .
کهورزاده به نیابت از جامعه هدف و همکاران بهزیستی از مسئولان و خیرین برای ساخت این مجموعه قدردانی کرد.

*با تغییر نگرش می توان نگاه منسوخ دریافت کمک های مادام العمر به مددجویان را اصلاح کرد
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در آئین افتتاح ساختمان جدید بهزیستی کیش در سخنانی با قدردانی از این اقدام ابراز امیدواری کرد که این پایه گذاری زمینه ساز یک نگاه و یک تفکر ماندگار برای حوزه مدیریتی منطقه آزاد کیش و سایر مناطق باشد.
ابراهیم رضوانی گفت: توانمند سازی مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی از سیاست های مهم و مورد تاکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بوده است و زمانی دغدغه آقای ترکان این بود که مسئولیت اجتماعی شرکت ها به عنوان یک سیاست در دستور کار مدیران باشد که این کار از بدو ورود آقای مونسان در تمامی حوزه ها در دستور کار بوده است .
وی تصریح کرد : این نگاه در تمامی بدنه منطقه به گونه ای جاری و ساری شده است که آحاد مردم و مسئولان خود را به عنوان یک مسئول اجتماعی برای انجام وظایف، موظف و مکلف می دانند.
رضوانی ادامه داد:نگاه مدیرعامل منطقه ازاد کیش در کنار ارائه خدمات در حوزه کمیته امداد و بهزیستی متوقف کردن افراد مدد جو نیست ، این نگاه قدیمی شده است که تصور کنیم افراد تا پایان عمر مدد جو باشند و ما مددکار و این نگاه در مجموعه ما به عنوان یک سیاست دنبال می شود .
وی گفت : با تغییر نگرش افراد می توان نگاه منسوخ دریافت کمک های مادام العمر به مدد جویان را اصلاح کرده و آنها را به سمت توانمند سازی و مستمر و رو به رشد سوق داد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش یاد آور شد : در کمیته امداد امام خمینی (ره) حرکتی را از سال گذشته شروع کردیم و با برنامه ریزی و ایجاد کارگاه توانمند سازی موفق شدیم 17 درصد از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد کیش را به درخواست و تقاضای خود از پوشش این کمیته خارج کردیم .
وی ادامه داد : کسانی که تا پیش از این ماهانه 50 هزار تومان از کمیته کمک دریافت می کردند امروز به راحتی و به اذعان خودشان 10 برابر دریافتی از کمیته درآمد دارند و دیگر احساس نیاز نمی کنند.
رضوانی با بیان اینکه این نگاه به سایر نقاط و حوزه های دیگر در حال تسری است افزود : در بهزیستی نیز این نگاه وجود دارد .
وی گفت : افرادی در سطح کشور بانی شده اند و با ایجاد کارگاه های توانمند سازی همه کارکنان معلول را به کار گمارده اند و اداره کننده کارگاه تولیدی نیز از معلولان است .
رضوانی تصریح کرد : اگر چه یک آمار 50 یا 100 نفره در کل کشور اثر گذار نیست اما مهم تغییر نگاه به جامعه معلولان است ، معلولیت جسمی مساوی با ناتوانی نیست .
رضوانی اظهار کرد : امیدواریم روزی به کمیته امداد کشور اعلام کنیم که کیش تنها شهر بدون کمیته امداد است و مکاتباتی در این زمینه انجام شده است .
وی آموزش، تولید و بازاریابی را سه رکن اساسی فعالیت کارگاه های مشاغل خانگی دانست و گفت : به دنبال این هستیم که تعداد مدد جویان کمیته امداد کاهش یابد و مدد جویان تنها خدمات مشاوره ای و درمانی دریافت کنند.

*تاکید امام جمعه کیش بر ارتقا بهزیستی جزیره
امام جمعه کیش نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش مسئولان در توجه به امور معلولان و ناتوانان در کیش گفت : بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) دو نهادی هستند که در در ذات خود تقدس دارند و بر اساس اصول اخلاقی ، انسانی و دینی کمک رسانی به این دو نهاد برای خدمات رسانی به نیازمندان و معلولان جامعه یک ضرورت است .
حجت الاسلام حسن علیدادی اظهار کرد :تلاش و سخت کوشی مدیر اداره بهزیستی کیش اثباتی بر توانمندی بانوان ایرانی در حوزه های مدیریتی است و نشان از این دارد که بانوان ایران اسلامی تا چه حد می توانند با فعالیت های موثر خود خود به رشد جامعه کمک کنند.
به گزارش ایرنا ،وی در ادامه از تلاش خیرینی که در ساخت این مجموعه مشارکت داشتند قدردانی کرد و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر بهزیستی کشور خواست تا برای ارتقاء بهزیستی کیش و همچنین اجرایی شدن هر چه سریع تر مصوبه هیات وزیران مبنی بر ارتقاء مجموعه های ذیربط، تمام توان و تلاش خود را بکار ببندند.
ساختمان جدید بهزیستی کیش در زمینی به مساحت 900 متر مربع و با زیر بنای یک هزار و 880 متر مربع، در پنج طبقه ساخته شده است .
در پایان این مراسم به پاس حمایت های مدیر عامل منطقه آزاد کیش از اداره بهزیستی کیش و ایجاد شرایط برای همکاری خیرین در ساخت این مجموعه لوح تقدیری از سوی اداره کل بهزیستی کشور، توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مونسان اهدا شد.
قدردانی از فعالیت های خیر خواهانه خیرین سازنده ساختمان جدید بهزیستی کیش بخش دیگر این مراسم بود.
ساختان جدید بهزیستی کیش شامل بخش های مشاوره، گفتار درمانی، کار درمانی و آب درمانی و پیشگیری و توانبخشی است که تعدادی از کارشناسان مسئولیت ارائه خدمات به مدد جویان را بر عهده دارند.
اداره بهزیستی کیش در حال حاضر 115 مدد جو را تحت پوشش دارد.
1630*1641/ خبرنگار و انتشار دهنده : پروانه امانی
کد N1564660

وبگردی