آفتاب

فوتبال دسته اول کشور/ فجر شیراز با پیروزی برابر خونه به خونه بابل طلسم ناکامی ها را شکست

فوتبال دسته اول کشور/ فجر شیراز با پیروزی برابر خونه به خونه بابل طلسم ناکامی ها را شکست

شیراز- ایرنا- تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز پس از 14 هفته ناکامی با پیروزی برابر خونه به خونه بابل که از مدعیان صعود به لیگ برتر است‌، طلسم ناکامی های خودرا شکست و به یک پیروزی با ارزش دست یافت

.
به گزارش خبرنگار ایرنا این بازی که از هفته پانزدهم رقابت های فوتبال دسته اول کشور عصر پنجشنبه در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد، تیم فجر با ارایه یک بازی خوب و منطقی با نتیجه 2 بر صفر حریف مطرح خود را که در رده سوم جدول قرار داشت شکست داد .
دیدار این 2 تیم از حساسیت زیادی بر خورداربود، از یک سو فجری ها برای پایان دادن به ناکامی ها و از سوی دیگر تیم خونه به خونه برای عقب نماندن ازصدر جدول بازی خوبی به نمایش گذاشتند و بارها دروازه یکدیگر را با خطر مواجه کردند .
تیم خونه به خونه که با سرمایه گذاری بخش خصوصی وبا استفاده از چندین بازیکن با سابقه همچون حنیف عمران زاده، ‌جلال رافخایی، مازیار زارع ،امیر فشنگچی و مربیگری علیرضا مرزبان برای صعود به لیگ برتر در این رقابت ها شرکت کرده ، در این دیدار اسیر بازی منطقی شاگردان غلام پیروانی شد و نتوانست با دست پر شیراز را ترک کند .
نیمه نخست با برتری فجری ها آغاز شد و این تیم در همان دقایق اولیه می توانست به گل دست یابد که یک بار تیر دروازه و یک بار هم دروازه بان تیم میهمان منجی تیمش شد .
در ادامه نیمه نخست بازی متعادل شد و تیم خونه به خونه هم چند فرصت خوب برای بازکردن دروازه میزبان داشت تا این نیمه بدون گل پایان یابد.
در نیمه دوم نیز بازیکنان تیم فجرانگیزه زیادی برای بازکردن دروازه تیم حریف داشتند و تیم خونه به خونه هم چشم به ضدحمله داشت تا اینکه تیم میزبان در دقیقه 72 به گل دست یافت.
در این لحظه بر روی یک ضد حمله صاحب فرصت گلزنی شدند اما خطای دروازه بان خونه به خونه سبب شد که داور این دیدار با تاخیر و در حالی که دیگر مهاجم فجردروازه را باز کرده بود، خطای پنالتی اعلام کرد که این تصمیم در حالی رخ داد که می توانست با آوانتاژ دادن گل را مورد قبول قرار دهد که اینگونه نشد .
بازیکنان تیم خونه به خونه هم بر تصمیم داور اعتراض داشتند و سرانجام تسیلم رای داور شدند و ایمان باصفا هافبک تیم فجر که خوب بازی کرد، توپ را بر خلاف حرکت دروازه بان حریف تبدیل به گل کرد.
در ادامه بازیکنان تیم فجر که با به ثمر رساندن گل روحیه مضاعفی پیدا کرده بودند، بازی را کنترل کردند و تیم حریف هم برای رسیدن به گل به ارسال توپهای بلند رو آورد که با درخشش مدافعان فجر به ویژه سید احمد حیات منش روز خوبی را پشت سرگذاشتند و اجازه ندادند حریف به گل برسد.
در دقیقه 84 به دلیل بر خورد دوبازیکن تیم فجر و خونه به خونه که منجر به مصدومیت سر شان شد،‌ بازی متوقف گردید و داور هفت دقیقه وقت اضافه اعلام کرد و در حالی که دقیقه چهارم از وقت تلف شده سپری شده بود فجری ها بر روی یک ضد حمله توسط بازیکن تعویضی خود به گل دوم دست یافتند تا خیال غلام پیروانی راحت شود.
در این لحظه در حالی که بازیکنان خونه به خونه در تدارک رسیدن به گل مساوی بودند روی یک ضد حمله ابراهیم صالحی مهاجم سرعتی تیم فجر پس از اینکه از مدافع روبرو خود گذشت با یک پاس خوب صادق صادقی که تازه به میدان آمده بود را صاحب توپ کرد و این بازیکن با زدن یک ضربه فنی نتیجه بازی را 2 بر صفر کرد و سر انجام این بازی با همین نتیجه پایان یافت تا کشاندن بازی از ورزشگاه حافظیه به ورزشگاه دستغیب برای فجریها خوش یمن باشد و به نخستین پیروزی دست یابد.
هم اینک در جدول رده بندی تیم ملوان با 29 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم سپید رود رشت هم بایک بازی کمتر و با 28 امتیاز در تعقیب صدرنشین است، تیم فجر هم با 8 امیتاز همچنان در رده هفدهم قرار دارد.
تیم خونه به خونه با این شکست 2 پله سقوط کرد و در رده پنجم جدول ایستاد.
در رقابت های فوتبال دسته اول 18 تیم شرکت دارند که پس از انجام 34 بازی 2 تیم اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر فصل 96 را دریافت می کنند و چهار تیم انتهای جدول هم به دسته دوم سقوط خواهندکرد.
قرار است لیگ دسته اول کشور در سال 96 با شرکت 16 تیم برگزار شود.
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
7368 / 1876
کد N1564651

وبگردی