آفتاب
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

اصحاب رسانه نقش ارزشمندی در بازدارندگی کشوردر برابر طمع دشمنان دارند

اصحاب رسانه نقش ارزشمندی در بازدارندگی کشوردر برابر طمع دشمنان دارند

شهرری ـ ایرنا ـ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اصحاب رسانه نقش موثر و ارزشمندی در معرفی توان نظامی و دستاوردهای ارزشمند کشور در این حوزه داشته و از این طریق به بازدارندگی کشور در برابر طمع و بدخواهی دشمنان کمک می کنند.

به گزارش ایرنا، امیر حبیب الله سیاری عصر پنجشنبه در مراسم یازدهمین سالگرد شهادت شهدای رسانه با بیان اینکه اصحاب رسانه همواره در کنار نیروهای نظامی کشور در جهت اعتلا و عزت کشور تلاش کرده اند افزود: رزمایش ها، تعالی کشور در زمینه ادوات نظامی و آموزش های نظامی توسط رسانه ها به جهانیان منعکس شده و آنان متوجه قدرت و اقتدار نظامی کشور می شوند.
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه و شهدای آنان حق بزرگی بر ملت شریف ایران دارند افزود: تلاش این قشر برای معرفی ارزشها و اقتدار نظامی کشور ستودنی بوده و به ارتقا و حفظ اعتماد به نفس کشور و جوانان کمک شایانی می کند.
سیاری گفت: اگر کشور این میزان از بازدارندگی را که با توان بالای ارتش، سپاه، بسیج و سایر قوای نظامی و معرفی و بازتاب آن توسط اصحاب رسانه حاصل شده است ،نداشت امروز در دام دشمنان بدخواه و فرصت طلب کشور گرفتار شده بود.
وی همچنین با بیان اینکه امنیت کشور دستاورد بزرگ رشادت و جانفشانی شهدا است افزود: امروز 80 میلیون ایرانی در سراسر ایران اسلامی با آرامش و امنیت به زندگی و کار مشغول بوده و نگران جان خود نیستند و این دستاورد بزرگ جز با رشادت و فداکاری شهدای انقلاب اسلامی حاصل نشده است.
سیاری گفت: امروز به برکت جانفشانی شهدا هیچ دشمنی به خود اجازه نمی دهد حتی فکر تجاوز به این سرزمین را بکند.
وی بالندگی کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نیز نتیجه مجاهدت ملت ایران و ایثارگری شهدا ذکر کرد و گفت: قبل از انقلاب ملت ایران هیچ عزتی نداشت و حتی از نعمت استقلال و آزادی محروم بود اما امروز همگان شاهد جایگاه والای ملت ایران هستند.
سیاری گفت: رهبر معظم انقلاب به پشتوانه حمایت ملت ایران و قدرت بالای نظامی کشور در مقابل زیاده خواهی و فرصت طلبی دشمنان ایران ایستاده است در حالیکه پیش از انقلاب ارتش ایران در خدمت منافع غربی ها و جلوگیری از گسترش کمونیسم بود.
وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم شان و جایگاه شهدا را در کشور حفظ کرده و گرامی بداریم افزود: همانطور که رهبری معظم فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
یازدهمین سالگرد شهادت شهدای رسانه با حضور خانواده معظم شهدا و اصحاب رسانه در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.
پانزدهم آذرماه سال 1384 هواپیمای باری نظامی از نوع سی 130 که پرسنل ارتش و خبرنگاران را برای پوشش خبری رزمایش عاشقان ولایت در چابهار به بندرعباس منتقل می‌کرد در شهرک توحید سقوط کرد و تمام سرنشینان آن به شهادت رسیدند.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه انتشاردهنده: موسی فعالیان
3218 / 6139 / 1539
کد N1564582

وبگردی