آفتاب

آیت الله نوری همدانی: خیران برای گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی وقف کنند

آیت الله نوری همدانی: خیران برای گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی وقف کنند

قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: وقف برای تبلیغ و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی یکی از مهمترین نیازهای روز جهان اسلام است که باید مورد توجه واقفان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بیان داشت: در شرایط کنونی باید وقف ها براساس نیازهای روز انجام شود و در همین رابطه معرفی انقلاب اسلامی که خدمات بسیاری به مردم ایران و جهانیان ارائه کرده است، باید مورد توجه باشد.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به شکل گیری بیداری اسلامی در میان امت های منطقه، افزود: شناسایی فرهنگ انقلاب اسلامی به جهانیان و تبلیغ ارزش های آن، راهکار مناسبی برای گسترش اسلام ناب است و حضور واقفان در این حوزه برای حمایت از مبلغان بسیار مهم است.
وی با بیان اهمیت وقف برای رفع نیازهای جدید و مهم جامعه اسلامی، ادامه داد: در مراسم اربعین حسینی بیش از 25 میلیون انسان شرکت می کنند و تامین نیازهای این جمعیت از طریق موقوفات امری لازم است.
آیت الله نوری همدانی گفت: وقف با توجه به تاکید قرآن کریم و روایت ها از همان دوران صدر اسلام تا کنون همواره مورد توجه مسلمانان بوده است و خدمات این نهاد دینی به بشریت و تحکیم ارتباط میان انسان ها در طول تاریخ به روشنی نمایان است.
وی با اشاره به احکام فقهی وقف افزود: در راه استفاده از موقوفات باید به نیت واقفان توجه داشت و منفعت حاصل از وقف را در همان محلی خرج کرد که نیت واقف بوده است نه در راه دیگری، که این صحیح نیست.
وی با بیان این که در آثار برخی از علما آمده که بخش عظیمی از ایران روزگاری وقف بوده است، ادامه داد: باید تلاش کرد تا موقوفات با مدیریت صحیح حفظ شود و افراد طمع کار با حیله گری نتوانند اموال وقفی را به تصاحب خود در بیاورند.
این مرجع تقلید گفت: پول ها و موقوفات هر امامزاده باید برای همان مکان مقدس و بر اساس نیت واقف در زمینه مشخص شده مورد استفاده قرار گیرد.
حجت ‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت ‌و گو می ‌کند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
کد N1564464

وبگردی