آفتاب
در دهه آخر صفر ؛

۳۱۳ مبلغ به استان سمنان اعزام شدند/ اعزام ۷۰ هیئت مذهبی به مشهد

۳۱۳ مبلغ به استان سمنان اعزام شدند/ اعزام ۷۰ هیئت مذهبی به مشهد

شاهرود - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام ۳۱۳ مبلغ در دهه آخر ماه صفر به اقصی نقاط استان خبر داد و گفت: ۲۰۳ نفر از این مبلغان بومی و مابقی از حوزه علمیه قم بودند.

حجت الاسلام علی شکری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اعزام ۳۱۳ مبلغ طی دهه آخر صفر به استان سمنان با بیان اینکه ۷۰نفر از ایشان را مبلغان بومی زن تشکیل می دهند، ابراز داشت: ۱۳۳ نفر دیگر متشکل از مبلغان مرد بومی استان بودند که در مساجد و محافل شهری و روستایی هشت شهرستان استان، شامل شاهرود، سمنان، گرمسار، مهدیشهر، میامی، دامغان، سرخه و آرادان حضور یافتند.

وی افزود: ۱۰۰ نفر دیگر شامل ۲۶مبلغ خواهر و ۷۴ مبلغ برادر در راستای تامین نیروی مورد نیاز شبکه تبلیغی استان، از حوزه علمیه قم به اقصی نقاط استان سمنان اعزام و امور تبلیغی خود را در دهه پایانی ماه صفر انجام دادند.

۷۰ هیئت مذهبی استان سمنان به مشهد مقدس اعزام شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین از اعزام ۷۰هیئت مذهبی به مشهد مقدس همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) و وفات پیامبر اعظم(ص) خبر داد و گفت: هر هیئت به طور میانگین شامل ۱۰۰ نفر بود که می توان گفت در نهایت حدود هفت هزار نفر از اعضای هیئت های مذهبی استان طی روزهای وفات رسول الله (ص) و امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام شدند.

شکری هدف از این اعزام را تقدیر از اعضای هیئت های مذهبی برای برگزاری باشکوه عزاداری محرم و صفر سال جاری دانست و ابراز داشت: برگزاری مراسم سینه زنی در مشهد مقدس و همچنین برگزاری محفل انس با قرآن، نوحه خوانی و مرثیه ثرایی و... در زمره برنامه های اعزام هیئت های مذهبی به مشهد الرضا(ع) بود.

وی افزود: اعزام این هیئت های مذهبی با بازدید کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در مشهد مقدس به خوبی صورت گرفت و همچنین برگزاری مراسم نوحه خوانی، آئین بزرگداشت شهیدان انقلاب اسلامی، سخنرانی مذهبی و برگزاری گفتمان سیره رضوی در استان سمنان از جمله دیگر برنامه های دهه آخر ماه صفر این اداره کل بود.

هیئت های عزاداری در ماه محرم خوش درخشیدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین کیفیت و کمیت عزاداری ماه های محرم و صفر سال جاری را در مجموع مناسب و مطلوب توصیف کرد و گفت: هیئت های عزاداری، روحانیان و مردم در کنار مداحان خوشبختانه به خوبی توانستند از ظرفیت به وجود آمده در این ماه مقدس بهره برداری کنند.

شکری حضور پرشور جوانان در عزاداری سیدالشهدا(ع) را نمادی از این موفقیت دانست و ابراز داشت: امروز زمانی می توانیم ادعا کنیم که درباره عزاداری امام حسین(ع) به دستاوردهایی دست یافته ایم که جوانانمان در صف نخست هیئت های عزاداری باشند که خوشبختانه این امر در تمامی نقاط استان سمنان از دورترین روستاها تا بزرگترین شهرها به منصه ظهور و بروز رسید.

وی افزود: روحانیان اعزامی و همچنین مداحان نیز در ماه محرم سال جاری به خوبی و با کمترین مشکل و دغدغه توانستند در راستای وظایف اصلی و رسالت های خود به ترویج معارف دینی و الهی و همچنین ترویج سیره و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) عمل کنند که امیدواریم این روند در برنامه های آتی ارتقاء یابد.

کد N1564030

وبگردی