آفتاب

آئین شام غریبان شهادت امام رضا (ع) درمشهد برگزار شد

آئین شام غریبان شهادت امام رضا (ع) درمشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- آیین شام غریبان شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) چهارشنبه شب پس از اقامه باشکوه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر رضوی با حضور تولیت و مسئولان آستان قدس رضوی، علما و روحانیون، خادمان بارگاه منور و انبوه عزاداران در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیین شام غریبان در شام شهادت امام رضا (ع) سنتی دیرینه است که در آن خادمان بارگاه منور رضوی به همراه مسئولان در حالی که لاله های شمع فروزان را در دست داشتند، از مقابل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به سمت حرم مطهر به حرکت درآمدند.
آنان در حالی که از سوی زائران و مجاوران همراهی می شدند؛ نوای 'شام غریبان رضا(ع) شد، عالم همه غرق عزا شد' را زمزمه نمودند و با این نوا خود را به صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی رساندند.
خادمان رضوی با حضور در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر همراه با مرثیه سرایی و عزاداری مداحان اهل بیت (ع) به ساحت مقدس این امام رئوف(ع) عرض ارادت کردند.
خیل زائران و مجاوران مشتاق بارگاه منور امام رضا (ع) نیز در طول مسیر تشرف خدام به حرم مطهر رضوی و در مراسم صحن جمهوری اسلامی همنوا با مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) ناله و فغان سر دادند و اشک ماتم ریختند.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1564025

وبگردی