آفتاب

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های البرز

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های البرز

کرج- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از امروز از سمت غرب کشور و تحت تاثیرقرار گرفتن این استان، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها به دلیل بارش شدید باران وجود دارد.

منصور رحمانیان ظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از اواخر وقت روز چهارشنبه یک سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود که تا روز جمعه دامنه فعالیت آن به دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: بر این اساس در روز پنج‌شنبه در استان البرز افزایش ابر، وزش باد،‌ به تدریج بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در برخی مناطق احتمال تگرگ پیش‌بینی می شود.
وی اضافه کرد: این سامانه بارشی روز جمعه همچنان در استان فعال خواهد بود؛ لذا طی این مدت در بعضی ساعات، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌ها به دلیل بارش شدید همراه با رگبار و رعد و برق و نیز لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی منتهی به استان، به سبب بارش برف و مه‌ پیش‌بینی می ‌شود.
رحمانیان تاکید کرد: با توجه به در پیش‌بودن تعطیلات در روزهای پایانی هفته، توصیه می ‌شود در این مدت برای ایمنی و جلوگیری از خسارات، تردد در مناطق فوق و جاده‌های منتهی به استان البرز با برنامه‌ریزی مناسب و آگاهی از شرایط جوی و بکارگیری احتیاط لازم انجام گیرد و از توقف و ایجاد کمپینگ و چادر در رود ‌دره‌ها، مسیل ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1563900

وبگردی